Наверх
Меню
Меню
Новость
29/09
Проект ОКСАНИ ЧЕПЕЛИК "Homage Ксенакісу"
in art 3.jpg
in art 3.jpg

Проект ОКСАНИ ЧЕПЕЛИК "Homage Ксенакісу"

Апропрійований архітектурний об’єкт в контексті “Утопії-Антиутопії”

 

Павільйон по руйнації нагадує павільйон “Філіпс”, але простору вже не існує і музика з нього пішла "вичавлена музика Ксенакіса", хіба що скульптурно візуалізує гуркіт залпів гармат, що звучать на Донбасі.

Павільйон “Філіпс” був створений як музичний інструмент.

У 1958 році на всесвітній виставці в Брюсселі був споруджений павільйон фірми «Філіпс» за проектом Яніса Ксенакіса, що базувався на параболах. У павільйоні звучав — у нескінченному повторі — трихвилинний електронний опус Ксенакіса «Concret PH» (окрім «Poeme Electronique» Едгара Вареза). За однією з версій, цей твір був створений у такий спосіб: композитор підпалив мікрофон, який і записав горіння власного корпуса і мембрани. Інша версія стверджує, що звуковим матеріалом цієї композиції став записаний тріск вугілля (відсилка - ДОНБАС).

Співпадіння:

Павільйон фірми «Філіпс» на всесвітній виставці в Брюсселі -1958 рік – Модернізм, наповнення - музика.

Офіційне відкриття ВДНХ в Києві відбулося 6 липня 1958 року – Сталінський ампір, наповнення - ідеологія.

 

 

 

 

У 1956 році Лє Корбюз'є отримав замовлення на проектування павільйону Філіпс (від відомого голландського концерну) для всесвітньої виставки ЭКСПО- 58 у Брюсселі. Розробку цього проекту, названого "Електронна поема", Корбюзье довірив Ксенакісу. Моделювання складних і дуже незвичайних форм павільйону робилося математичним методом побудови поверхонь 2-го і 3-го порядку (гіперболоїд обертання). Його основна конструкція, нагадує архаїчний струнний музичний інструмент. Автором архітектури павільйону Філіпс довгий час вважався Лє Корбюз’є, оскільки проект павільйону створювався у рамках його майстерні, та і сама концепція "Електронної поеми" також розроблялася під його керівництвом. Конструкція павільйону Філіпс, створена Ксенакісом, була новаторською і, по суті, не мала прецедентів, передбачила появу цілого напряму у будівництві павільйонів (наприклад, Олімпійський комплекс в Токіо, арх. Кендзо Танге). Корбюзье і Ксенакіса, цих двох різних і за віком і за основними захопленнями людей, зближував не лише загальний інтерес до математики (Корбюз’є якраз в цей час створив свій знаменитий "Модулор", математичний ряд пропорцій). У Парижі Ксенакіс написав музичні твори "Весняна Симфонія" (1949-1950), "Zygia" (для скрипки і віолончелі, (1951), "Zygia kathisto" (фортепіано в 4 руки, 1952),"Тріо" (1952), "Anastenaria", "Хід до ясних вод" (1953) і "Голуб Миру" (серпень 1953). Популярність Ксенакісу принесла його п'єса "Metastasis" (1954), написана для оркестру, прем'єра якої відбулася в жовтні 1955 на фестивалі сучасної музики в місті Донауешинген (Німеччина).

«На перший погляд, в музиці Ксенакіса нічого не змінилося. Вона зберігає ту ж жорсткість, терпкість, категоричну ясність малюнка; їй властива виразність сталевої конструкції, і в той же час радість грубого дотику живих тканин, складно організованих текстур. Як ніхто інший з авангардистів, за винятком хіба що Вареза, Ксенакіс зміг привнести до звукової сфери відчуття щільності і важкості, тепла і холоду, тертя і рикошету. Він винайшов велику частину тих прийомів авангардної інструментальної гри, що стали тепер типовими. Розраховуючи на ЕОМ "стохастичну" структуру своїх опусів, Ксенакіс розбудив в музиці дихання доісторичної природи і зробив світ ненаситно ненажерливим до звуку; його творчість явила собою альтернативу музиці пауз, тиші, середовища і атмосфери». (Петро Поспєлов). Проект візуальної програми «Гра в реальність» будується на контроверсійному ставленні до проблематики, на діалектиці Гегеля. Проект Оксани Чепелик "Homage Ксенакісу" апелює до ідеї паралаксного бачення Жижека, об'єднує присутність непереборного паралактичного розриву, зіставлення двох тісно пов'язаних перспектив, між якими неможливі ніякі нейтральні точки зіткнення. Щоб віднайти параболи Ксенакіса порібно обійти навколо павільйона.

 

  

комментарии
ТОП Новость
06/08

Відомий український художник Антон Логов взяв участь у проєкті "10 інструкцій", який був представлений 3 серпня онлайн в інтернет-просторі. Куратор проєкту Святослав Коверзнєв. Концепція ...

05/08

1 серпня о 16.00 в художній галереї “Митець” відкрився груповий артпроєкт “Who am I today”, який буде проходити щорічно. 16 учасників проєкту віртуальної галереї MOKONSHU представили  ...

Календарь
08/08

Art People.Space приглашает на встречу с известным арт-финансистом и профессиональным управленцем культурными проектами, консультантом по инвестированию и управлению предметами искусства - Денисом ...

12/08

Дмитро Грек Олексій Малих Петро Сметана Василь Татарський Олег Ясенєв   Кожен з авторів, які беруть участь у цьому проекті – відомі своїм унікальним баченням світу, своєю художньою ...

15/08

Art People.Space приглашает на арт-пикник с Денисом Белькевичем  "‎Старые мастера: история, рекорды, подделки"​. Подарите себе идеальный выходной, получив новые знания и познакомившись ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **