Наверх
Меню
Меню
Статья
12/02
Пристрасті за натурою
достаток.jpg
достаток.jpg
пишна.jpg
пишна.jpg
нимфа.jpg
нимфа.jpg
натцурниця3.jpg
натцурниця3.jpg
натурниця2.jpg
натурниця2.jpg
натурниця1.jpg
натурниця1.jpg
натурниця.jpg
натурниця.jpg
лето.jpg
лето.jpg
женский-торс.jpg
женский-торс.jpg
деметра.jpg
деметра.jpg
вывтар-Дыоныса.jpg
вывтар-Дыоныса.jpg
весна.jpg
весна.jpg
вакханка.jpg
вакханка.jpg
архаичный-торс.jpg
архаичный-торс.jpg
автор-створюэ-куальницю.jpg
автор-створюэ-куальницю.jpg
корчовий-створю-янгола.jpg
корчовий-створю-янгола.jpg
торс-на-подставке.jpg
торс-на-подставке.jpg
достаток.jpg
пишна.jpg
нимфа.jpg
натцурниця3.jpg
натурниця2.jpg
натурниця1.jpg
натурниця.jpg
лето.jpg
женский-торс.jpg
деметра.jpg
вывтар-Дыоныса.jpg
весна.jpg
вакханка.jpg
архаичный-торс.jpg
автор-створюэ-куальницю.jpg
корчовий-створю-янгола.jpg
торс-на-подставке.jpg

Творчість київського скульптора Василя Корчового часто викликає діаметральні точки зору, але нікого не залишає байдужим. Колеги  по скульптурному цеху незмінно зауважують на фантастичне відчуття каменю та вміння художника опановувати його пластику та фактуру. Інертний та складний матеріал під різцем Корчового зазнає принципового перевтілення і сповнюється дивовижною, майже музичною, за вібраціями та сутністю, пластикою. Інша частина, а це переважно глядачі, здивовано завмирають. Неймовірні форми підштовхують в інший вимір сприйняття, який базується на матеріальних засадах, в той час, як форма не може і не повинна сприйматися віддзеркаленням безпосередньої натури. Швидше за все вона перебуває в площині підсвідомого та майже метафізичного. Що підтверджує і Альбер Камю – письменник і філософ, наближений до екзистенціалізму: «Скульптура повертає людському вигляду вагомість і байдужість, без яких я не мислю величі».
Музи Василя Корчового величні і зупиняють погляд цілісністю та монументальністю. Їхня семантика зрозуміла і правічна, в ній можна відшукати скільки завгодно трактувань. Всі вони пов’язані однією надідеєю, яку художник виношує в серці і якій присвятив життя та натхнення: «Я створюю свою ідеальну скульптуру. Жінка – це вершина Божого творіння і я не розділяю жінку в житті, і жінку в скульптурі».
Вперше я познайомилася із творами Василя Корчового на його персональній виставці «Мої богині» в столичній галереї «Грифон», яка відбулася в 2005 році. Довершені і незбагненні кам’яні скульптури миттєво привертали увагу своєю відстороненістю і граціозністю. Хоча, саме їхні пропорції викликали і продовжують викликати питання, яке художник чує повсякчас і яке донині не розкрите ані критиками, ані автором. Чому Корчовий віддає перевагу таким формам, які йдуть врозріз із сучасними уявленнями про жіночу красу та досконалість? Адже на вістрі часу інші еталони жіночої привабливості і зайвий кілограм сприймається суттєвим недоліком.  
«Перестиглість» скульптур Корчового впадає в око і навертає до думок про своєрідний декаданс жіночої краси, її апогей і початок руйнації. Корчовий в розмові погоджується із моїм баченням та свідомо загострює увагу на тому, що декаданс це, все-таки, певна вершина, точка, в якій жінка максимально розкривається і буквально випромінює чари, встояти перед якими неможливо. Як і відвернути око. А скульптор фіксує та зупиняє цю мить в камені.  
Кожна епоха мала свої еталони жіночої краси – від пухких, розкішних панночок до абсолютно худорлявих безтілесних створінь. І питання не в тому, на якій історичній сходинці в той чи інший час опинився художник. Питання в іншому – на якій вібрації із натурою він перебуває на даний момент в конкретному місці та просторі. Абсолютним стане тільки те, що влучатиме в душевний настрій і максимально сприятиме створенню образу. Адже ще Сократ свого часу сказав: «Скульптор повинен у своїх здобутках виражати стан душі». 
Василь Корчовий розповідає, що знаходить натурниць всюди – серед знайомих, в мережі Інтернет. Про його вподобання знають колеги і можуть підкинути добірку розкішних красунь. Художник може малювати декілька сеансів із натурницею, але так само може ліпити, орієнтуючись на образи, які закарбувалися в пам’яті. Глядач не знайде портретної схожості із моделями, не розпізнає за рисами ту чи іншу жінку. Адже автор віддає перевагу створенню образу, який живе в його творчій уяві, ідеалізує своїх богинь, насолоджуючись, перш за все тим, що бачить «внутрішнім оком» і відчуває серцем, а не тим, що підказує йому натура. 
Завжди шукаю витоки та спрямованість на ті чи інші творчі пошуки в минулому митця, і, особливо, в дитинстві. Василь Корчовий народився на Хмельниччині в селі Божиківці. Можливо саме там він перейнявся лірикою та поетикою заміського середовища, легендами про мавок та русалок, підглядав непомітно за сором’язливими та неспішними купальницями, якими так багата українська земля. Життя серед живої природи наділяє людину дуже тонким, пронизливим відчуттям натури, розумінням пластики та найменших порухів, які розпорошені в просторі. Саме із цього середовища проростають перші пагони того поняття, яке людство зазвичай називає тотальною любов’ю до життя і без якого стати справжнім художником неможливо. Автор визнає це і говорить: «Любов народжує справжні речі». 
Богині Корчового постають перед глядачем в образах Деметри, вакханок та німф. Іноді, особливо захопившись натурою, переводить їхнє втілення із тримірної площини в простір рельєфу. І тут-таки продовжує спостереження за формами та ракурсами. Образи незмінно приваблюють жіночою зрілістю, сповнені жаги та чуттєвості. Неможливо визнавати їх відверто еротичними, як і неможливо виключати їхню пристрасність та звабливість. Складається враження, що скульптор навмисно приховує всі гріховні складові із тим, щоб залишати їх собі. «Богині» – тільки його бранки. Глядач має право лише поглядом доторкнутися до пишних форм та каменю, який, як дорогоцінна обгортка, увічнює красунь. І в цьому полягає, як на мене, незбагненна загадка «богинь» Василя Корчового, багатократно помножена високою професійною майстерністю автора та його любов’ю до матеріалу – каменю. 
Сьогодні Василь Корчовий – визнаний скульптор, заслужений художник України, має численні відзнаки і нагороди. Але візитівкою автора залишаються його незмінні і прекрасні «богині» – низка жіночих образів, над якими митець працював все життя і продовжує працювати сьогодні. Можливо, із часом відбудуться трансформації, зміняться матеріали та образи. Але те, що тема неперевершеної жіночої краси залишиться в його творчості – сумнівів не викликає. І твори будуть настільки довершеними і незбагненими, що споглядаючи на них, весь час будуть виникати сумніви, що ми бачимо перед собою: чи то камінь, який перетворився на людину, чи людину, яка застигла в камені.
 

акварель
графика
живопись
импрессионизм
Искусство
ленд-арт
модерн
музеи
скульптура
современное искусство
Рейтинг +20
комментарии

"«Мої богині» в столичній галереї «Грифон», яка відбулася в 2005" - а помнится, кстати, эта выставка.

ТОП Статья
18/10

Текст і фото: Андрій Котлярчук   Знайомство з поліськими язичниками сталося випадково. Я досліджував притоки річки Тетерів на їх фотогенічність. Час від часу ці струмки нагадували мені справжні ...

Календарь
02/12

2 грудня 2021 року о 16. 00 у Національному музеї українського народного декоративного мистецтва відкривається виставка авторської ляльки Ярослави Рассаднікової «Невигадані історії».  Виставкова ...

03/12

З 3 по 12 грудня у найстарішій книгарні Києва "Сяйво книги" пройде персональна виставка Анни Пономаренко «Небо в хмарах». Експозиція складається з одноіменної серії робіт «Небо ...

16/12

Напередодні Різдва Art People.Space запрошує в арт-подорож до яскравого казкового Парижу. Організатори туру проведуть усіх бажаючих через різні епохи та напрямки від Античності до Сучасного мистецтва, ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **