Наверх
Меню
Меню
Интервью
04/05
Х АРТченко- один на один
18260832_1546648982043562_1818434770_o.jpg
18260832_1546648982043562_1818434770_o.jpg
sichgon.JPG
sichgon.JPG
SAM_4230.JPG
SAM_4230.JPG
WIN_20170227_195332.JPG
WIN_20170227_195332.JPG
2016-08-23 18-55-44 - DSC08175a2.jpg
2016-08-23 18-55-44 - DSC08175a2.jpg
23 str.JPG
23 str.JPG
18260832_1546648982043562_1818434770_o.jpg
sichgon.JPG
SAM_4230.JPG
WIN_20170227_195332.JPG
2016-08-23 18-55-44 - DSC08175a2.jpg
23 str.JPG

Запис текстового інтерв'ю- діалогу з двома Харченками.
Отже зустріч з митцями, що мешкають в одному місці з доволі розповсюдженим призвищем в Україні.

Харченко Олег (він же Харч)  та Володимир Харченко.


Для довідки:
< Владимир Харченко   


Интегральный художник — участвовал в 70 выставках в Украине, Польше, России, Словакии, Литве, Бельгии, Венгрии, Голландии, США. Работы публиковались в журналах (ACC, е-photo, «Наш», «Соты», «@UA Современное визуальное искуство», «АРТ Курсив», «Доберман» и др.), использовались для оформления интерьера гостиницы «Андреевская» (Киев), находятся в частных коллекциях в Украине, России, Словакии, Испании, Японии, Израиле, США, Германии. Награжден дипломом Международного Триенале Eurografik. Одна работа приобретена для офиса Fujifilm (Япония)фотохудожник, писатель, музыкант, композитор, веб-эксперт, эксперт по паранормальным явлениям..
Член национального союза художников Украины.
Место рождения: Одесса, Украина
Место проживания: Киев, Украина


Харч Олег

(Народився в 1963 році в Сумах. В Україні- республіці колишнього СРСР).
Виконавець, який працює в фігуративному, новому (квазінаївному), постконцептуальному мистецтві. Під час революційних зрушень 2013- 14 років також робив вуличні проекти у співавторстві з відомим художником- концептулістом сучасності та засновником напрямку під назвою «Соціалістичний Модернізм» Вячеславом Ахуновим. Багато робіт створив у вигляді колажу - метод змішування малюнка з буквами, словами, складами і ще опрацьовує рукописні авторські  книги художника. Найперші виставки, з яких розпочинав свій  шлях у живопису, відбулися ще у 1989 році в Мурманську, потім в Берґені, Королівство Норвеґія. Повернувся згодом в Україну, і захопився різбленням. Успішно, бо його роботи відібрали до виставки НДМ Полтавщини, яка відбулася у Полтавському краєзнавчому музеї ім. В. Кричевського в 1991 році. Але з часом вся ця мистецька активність згасла практично до нульової відмітки. Повернененя до мистецтва насправді відбулося тільки після двадцятилітьної перерви, завдяки добрим порадам та щирому підбадьорюванні від сумського художника Олександра Чередніченка. Відроженню сприяли так само і зустрічі з Василем Цаголовим, та куратором Євгеном Солоніним. Але головне - це вкрай важлива зустріч з надзвичайно знаковою людиною в Сучасному мистецтві України Олександром Соловйовим. Адже саме завдячуючи його підтримці й по сьогодні, художник Олег Харч відбувся на українській арт сцені, і продовжує свій поступ далі. Найбільш презентабельні події, що відувалися за участі художника в останні роки це-  Паралелілізми (сумісний проект з В. Ахуновим)/ Виставка сучасного мистецтва (Замість скандально відміненої VIII Ташкентсько бієнале сучасного мистецтва)/  MASHROU" PROLETKULT/ Бейрут, Ліван/ FREIERFEST/ МАНІФЕСТА/ IV бієнале сучасного мистецтва/ Одеса/ Горизонт подій, «Равликіада або атака равликів»/ IX KYIV ART CONTEMPORARY/ MyGallery/ Мистецький Арсенал/ «Такі вони заробітки»/ Maлa Галерея Мистецький Арсенал.
1980 -85 навчався на факультеті будівельної технології в Дніпропетровську інженерно-будівельний інститут.
1981-83 навчався в художній студії Станіслава Черевко / Дніпро- (екс Дніпропетровськ ) .
1985-1987 - молодший сержант, командир відділення з ремонту бронетехніки  в Радянській Армії.
Живе і працює в Києві, Україна;
публікації:
2015 Україна: Короткі оповідання про сучасних художників з України, Лучано Бенеттон, Італія;
2017 ЗВІДКИ МИ? ХТО МИ? КУДИ ЙДЕМО? (РОЗДУМИ НАД МАЛЯРСТВОМ ОЛЕГА ХАРЧА), Олег Сидор- Гібелинда, кандидат мистецтвознавства.>


Несподваним чином ми дізнаємося, що ці два самобутніх митця задумали створити спільний художній проект. Тож наша бесіда буде про заплановане дійство, і  проте що хочуть досягти два такі несхожі художники в творчому плані.


Ольга Романтик.  -Що мало трапитися, що ви схотіли здійснити спільний проект в Києві?
Яка ідея та, що саме нам всім слід очікувати від вашого проекту? Назва, локація, приблизно коли слід очикувати на цю зовсім нестандарну подію, нам глядачам та фахівцям сучасного мистецтва в Україні?


Олег Харч. - О, так багато відразу питаннь, та нічого спільно будемо  розкладати все до купи, відповідаючи на ваші запитання. Хоча всіх карт не викладатимо на стіл, будемо потроху інтригувати. Локація є, вона доволі цікава і головне не в центрі Києва. На мій погляд, це вірний хід. Вважаю, що треба постійно зламувати стереотипи мислення київського глядача. Можливо це відлякає певну частину публіки. І комусь буде лінькувато кудись ще йти, окрім Подолу та центральних заїзджених місцин. Наша мета- це якість художнього продукту під брендом- Х АРТченко. Хто хоче скоштувати справжнє українське сучасне мистецтво- Велкам до нас, на художню подію. Деталі, ну то вже справа майбутнього Анонсу.

 


Володимир Харченко. - Когда я познакомился с Олегом и его творчеством, то у нас практически сразу возникла идея совместного проекта. В своих работах мы совершенно разные, по-разному видим и отображаем мир, но у нас есть, как минимум, одна общая точка кристаллизации – Фамилия, вокруг которой мы и решили вырастить кристалл нашего совместного проекта. У этого кристалла много граней и мы планируем показать эти грани на совместной выставке.
Практически, это будет создание арт-пространства, где два художника своими работами будут создавать эти параллельные грани, которые будут пересекаться в Зрителе, как в неэвклидовом пространстве, порождая у него новое видение, новый взгляд на знакомые, вроде бы, предметы.


О.Р. - Зрозуміло, що не можна забігати на перед, та все ж хочеться дізнатися, а які ж нас чекатимуть арт- родзинки, хоча б трішечки?


О.Х. - Від себе зауважу кілька цікавих на мій погляд моментів. Ми з Володимиром працюємо на різних площинах счасного мистецтва які перетинаються  на перший погляд вкрай рідко. Кожен настійливо протоптує свою вузьку стежину, маючі власні ходи , засоби та підходи в художьому самовираженні.  Від першого моменту нашого знайомства, я особисто відчув взаєморозуміння і легкість саме в плані людського спілкування. Тож не дивно, що на моє запитння про можливість зробити, щось таке спільне, відразу  почув ствердне - Так. Повірте, це дорогого коштує сьогодні- коли є відразу взаєморозуміння. Тож мені, дуже кортить зреалізувати нашу спільну задумку. Тут здається ще є присутня, найголовніша інтригуюча складова- спроба поєднання у спільне чогось того, що не мало б разом бути. А ми вдвох беремо і от його той задум конструюємо в одному просторі. І вона, ця спроба поєднання, раптом працює. А ось ніби тозрозумілий попердній контекст, постане зовсім інакшим. Хоча зв'язок і не розірваний тепер, а попередня ідея просто вже в дійсності тепер зовсім інша.
І ось ще, така мені алеґорія що до нашої місії спала на думку. Спільний паралельний арт, що несподівано опиняється в одному просторі- така собі крига на річці. А ми, кожен зі свого боку  намагаємося пробити її. Проломити. Тільки мені, як представникові повітряної субстанції  слід  подолати кригу, скажімо так, зверху неї. А Володимиру, так би мовити відповідно по водній частині. Із глибочини виринаючи. А чи вдастся? Ну то не нам оцінювати.


В. Х. - Идея проекта - объединить разные визуальные инструменты (и не только визуальные) в один оркестр. На наших выставках, которые мы проводили ранее по отдельности, эти инструменты играли свою сольную партию. Теперь же есть идея создать при помощи них визуальную полифонию. Где каждый инструмент дополняет и подчеркивает другой. И вместе рождают у зрителя синергию нового восприятия нашего арт-пространства, наших работ.


Возможно, именно такой подход позволит зрителю по-новому увидеть наши работы. Каждый художник и поэт говорит своими образами, своими словами, своими понятиями, которые формировались всей его жизнью. В данном же случае, на этой выставке мы будем расширять этот звукоряд, преломляя и дополняя работы одного автора работами другого автора.


О.Р. -Але ж ці роботи виникли, у зв'язку із подією, чи як саме?


О.Х. -Я приймав участь в Ташкентькій виставці сучасного мистецтва. Сподіваюся, ви пам'ятаєте їхню спробу з відміненим ХІІІ бієнале. Адже, за десять днів, до відкриття, організатори надіслали учасникам з інших країн повідомлення про термінову зміну статусу події. І непрозоро натякнули, що до небажаності особистого приїзду в Ташкент. Тоді ще, на весні виникла ідея створення десяти робіт з серії слів спільних в українській та узбекській мовах. Яка народилася при спілкування з Вячеславом Ахуновим. Я напрацьовував живописну основу цих слів- туркізмів. Яких на справді досить чимало в українській мові(Насправді, всі нації та народи в туркомовному середовищі  досить взаємопов'язані давно.)  . Вячеслав обробляв, орнаментальну частину для подальшого цифрового друку. Роботи були спільно зроблені, але вписувати його в співавтори не можна були. Він не приймає участі в подіях міжнародного класу та інших, організованих державними інституціями в середині Узбекістану. Неоголошена заборона, та й годі. Тепер, вже й можна повідомити про це світові, тоді ні бо проєкт був би знятий з програми Бієнеле. Так, що маємо ще родзинку- у вигляді прихованої участі Вячеслава Ахунова.


В.Х. -Нельзя сказать, что работы появились внезапно и сразу из самой идеи проекта. Любая работа, даже если она создана художником за короткий промежуток времени, несет в себе долгие годы Творчества. Когда каждая новая работа, будучи отдельной и завершенной, была и есть ступенькой к созданию новой работы. Поэтому идея наше совместного проекта всего лишь сформулировала канву нашего общего арт-пространства. И именно это новое объединение работ уже само по себе является актом творчества. Синергией объединения творчества двух ХАРТченко.


О.Р. - Отже, дозвольте як певний підсумок цього спільного інерв'ю задати підсумкове питання. А як ви думаєте, хто ж такий сьогодні - художник? Його міссія в світі сучасному, і не тільки це у художньому контексті?


О. Х. -Як на мене, дане питання несе в собі разом два компоненти. Тож відповідь також має бути з присмаком дуальності. Перше- узагальнена частина. Світ змінюєтся  зараз невпинно. Технологічно, кількісно та і якісно. Кудись. Людина стала метушливою, і вцілому перестала вміти зупинятися. Вона хоче неодмінно досягнути всього і відразу. Принаймі так звана більшість, серед тих хто має себе індифікувати людьми. Гроші, успіх, популярність- ось ці речі зараз в тренді. І митці, вони також змінилися у цьому напрямку. Художників стало багато. Якісно, та аби як працюючих в цій мега-сфері. Вони фактично перетворилися в таких собі новітніх пролетарів в усіх країнах. Але дуже неохочими до з'єднання чомусь. Слоган, вигаданий понад сторіччя лівацькими покручами, сьогодні виглядає зовсім вже на йолопський манер. Бо інший час, і зовсім друге сприйняття колишніх міфів. Окрім того, на сьогодні величезне значення отримало розважання для широкого піпла. Виявляється є цілий прошарок людей, яких кожного дня муляє питання: -” А куди мені сьогдні піти? Потусити". Віповідно, художники (артисти) таке практикують- сьогодні ти порозважав, а на завтра вже тебе. Про якість цих розваг мабуть що іншим разом скажу. Особисто в мене досить мало часу на подібне вбивання часу. Обираю те, що мені дійсно видається справді цікавим, чи склалися приязні стосунки, тож по можливості своєю явкою на подію виявляю взаємопідтримку. Так от, мені здається, що попри важливість вище згаданих понять, людина помиляється в цінностях. Грошей, їх чомусь завжди невистачає нікому. Успішність, теж річ вельми полохлива, має звичку вислизати. Тільки розслаблення настало, а вже треба наздоганяти інших в цій твоїй ваговій категорії. А популярність, доволі набридлива річ, бо може на практиці обертатися негарними речами в особистому житті. І ось тут я переходжу до іншого, вже другого(вже тепер внутрішнього до нас) аспекту. В назві нашого спільного виступу (бо так вже приїлося це всюди розповсюджене слівце -«проект») присутня об'єднуюча нас разом фраза -нон кон'юктурний променад. Це не забаганка чи випадковість. То є наше спільне, неприховане,- ФЄ! Бо ж ми нібито порозважатися/ати взялися. Кличемо- А давай но сюди - Тусити до нас! Але речі, що виставляємо на огляд, чомусь доволі серйозні пропонуємо публіці. Ну, майже всі. Та крім того, ще з власною естетикою на додаток. Ось така «Роль» саме художника в суспільсві мені цікава. Це раз. Спостерігаючи людину, ти піддаєш певному осмисленню сьогодення, і навіть втискаєш в свій суб'єктивний погляд відібрані файли. Тобто- завдання ніби просте, спричинити вже наступну рефлексію когось- там, на щось- там після. Для можливого порівняння , чи то зрівняння, та навіть множення на нуль. Але тільки не підлабузництво глядачевові- покупцеві. Ні! Ризик, несподобатися завжди присутній. Але ж і фіксація нескінченної подійної череди з кожнодення мені мало є прийнятна. Актуальне  звісно ж так, але наскріз призму власного погляду. Стосовно ж того аспекту з вашого питання, яким сам по собі має бути художник у відношенні до сучасного суспільства? Насправді також зауважу- доволі різним, різноманітним і навіть відмінним. Важко мені от поки що уявити художників, які ходять великим строєм в однакових кашкетах. Художник- все таки, мусить мати внутрішнє покликання- бути максимально вільним. Хоча іноді варто власні амбції зав'язувати на вузел та загалом інтегруватися до гурту. Або ось як ми в дуеті з назвою Х АРТченко.


В.Х. -Как по мне – художник это человек, который не просто видит Мир, но и помогает увидеть Мир другим. Художник уводит зрителя от стереотипов восприятия, внушенных ему обществом. Художник это собеседник Зрителя. Именно поэтому я всегда говорил, что Картина это результат творчества не только Художника, но и Зрителя. Который должен её увидеть через призму своих знаний и ощущений. Так и в беседе рождается мудрая мысль. Так и Искусство Художника изменяет человека, дополняет его.


О.Р.  Ну що, бажаємо вам успіхів, і висловлюмо щиру подяку Володимиру Харченку та Олегу Харчу. До зустрічі!

акварель
графика
декоративно-прикладное искусство
живопись
Искусство
музеи
народное искусство
современное искусство
Рейтинг +30
комментарии
ТОП Интервью
24/05

Твоя последняя работа называется "Гиперонимы". Почему именно это название? Что подсказало идею? Название "Гиперонимы" пришло ко мне незадолго до самой выставки. Дело в том, что эта ...

Календарь
25/07

В Киеве пройдет творческий вечер "Эротика в золотом", посвященный 155-летию со дня рождения Густава Климта Густав Климт - известный австрийский художник, основоположник модерна в австрийской ...

25/07

Густав Климт "Эротика в золотом" / Творческий вечер Густав Климт - известный австрийский художник, основоположник модерна в австрийской живописи. Главным предметом его живописи было женское ...

26/07

Галерея сучасного мистецтва «Триптих АРТ» презентує  Non Figurative Art Fest   Чем более ужасающим становится мир, тем более абстрактным становится искусство…   Пауль ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **