Наверх
Меню
Меню
Новость
05/03
Проекти Оксани Чепелик на виставці "Flashback. Українське медіа-мистецтво 90-х" в Мистецькому Арсеналі 1.03-6.05.2018
ART_394a.jpeg
ART_394a.jpeg

Проекти Оксани Чепелик на виставці "Flashback. Українське медіа-мистецтво 90-х" в Мистецькому Арсеналі 1.03-6.05.2018

Проекти Оксани Чепелик на виставці "Flashback. Українське медіа-мистецтво 90-х"  в Мистецькому Арсеналі 1.03-6.05.2018.

Оксана Чепелик в рамках виставки "Flashback. Українське медіа-мистецтво 90-х"  представила 2 проекти: “Очевидна невідворотність” (1997-1998) і “Хор” (1998). Коротка версія  відео “Очевидна невідворотність”  була відзначена Grand-prix 1998 на Фестивалі відео "Dreamcatcher".

Проект “Очевидна невідворотність”, із циклу фотографій, 100х75 см, 1998. – IMG_8881a.jpg

На виставці проект "Очевидна невідворотність" представлений фрагментом з циклу фотографій (100х75 см) і 2-екранною інсталяцією (з  українською версією 35 хв. і англійською версією 53 хв). Проект створено за 20 років до відомого флешмобу “Я не боюсь сказати”.

        “Протягом грантового періоду у США, Оксана Чепелик реалізувала інсталяцію з назвою “Очевидно Неминучий” (1997) для проекту “Очевидна Невідворотність”, який демонстрував відео 10 американців і 10 українців, що описують свою першу сексуальну пригоду.” 

Барбара Ландон

кураторка MOMA

проект “Internyet”, MOMA Нью-Йорк 

Проект “Очевидна невідворотність”, 1998. - IMG_9020.JPG

        “Оксана Чепелик, перебуваючи в резиденції ArtsLink 1997 у США і Banff Centre for the Arts в Канаді 1998, створила відео, інтерв’юючи людей щодо їх першого сексуального досвіду, та серію фотографій з певною феміністичною перспективою. Проект «Очевидна невідворотність» звертається до феномену зізнання, де сексуальність досліджується як інтеркультурний досвід, що більше стосується пошуку ідентичності, ніж фізичної інтимності. Проект також вивчає ідею особистого міфу як відповідь на травму, включаючи відео проекції та фотографії, створені художницею в Україні та США. Використовуючи відео як засіб, Чепелик звертається до формату приватної сповіді на противагу публічній демагогії в таких проектах як «Очевидна невідворотність» та «Улюблені іграшки лідерів».”

Марта Кузьма

директорка ЦСМС в Києві (1992-1997)

 

        “На мою думку, Оксана Чепелик веде пошук заради істини. Її твори досліджують різні особисті та соціальні питання, розкриваючи як фасад, так і внутрішній беззахисний світ людської психіки. В результаті її роботи функціонують як дзеркало, зупиняючи як учасника, так і глядача, і змушуючи їх відрефлексувати свою власну історію. Оксана – глобальний тревелер, що дуже вільно мандрує різноманітними культурами, досліджуючи їх спільні та відмінні риси.”

Джон Рупперт 

Професор Мерілендського університету в Коледж парку, США.

Проект “Очевидна невідворотність”, 1998. - IMG_9002.JPG

 “Хор” – це концептуальне відео, засноване на перформенсіі Оксани Чепелик реалізованому 1998 року в Києві, в Центрі глухонімих, що досліджує фізичну ступінь витривалості соціального тіла. Автор зацікавлений у мистецькій позиції, відкритій для співпереживання усіх складнощів світу, фокусючись на культурних трансформаціях та комунікації. Згідно з ідеєю Йозефа Бойса «працювати з невидимим матеріалом - це означає працювати з людськими відносинами, це робота, що стосується людської взаємодії, робота по розбудові нових ідей і мови - для взаєморозуміння людей у діалозі, використовуючи для цього більш гнучкі матеріали, а ніж засоби образотворчих мистецтв». Проект "Хор Глухонімих" представляє зміщення смислів. Проект звертається до межевих ситуацій під впливом угод і домовленностей. Відео досліджує особисті фізичні і політичні межі, позначені ритуалами такими, як паради, гімнастичні піраміди і традиції. Досліджується концепія протилежностей індивідуального і колективного. Якщо жест глухонімого має інформаційну здатність, то безглуздість колективного жесту перетворюється в екзистенційну метафору. Проект розглядався як балансування між вічним вигнанням зі світу всіх фарб і приналежністю до нього, не без культурної і політичної алюзії (втім, цей перформенс не втратив своєї актуальності). Це - також реакція на Об’єднану Європу, коли Україна стає ізольованою і для неї це звучить як нонсенс. Робота з людьми з фізичними особливостями, які виявляються  вимушено ізольованими, підкреслює цю ідею. Тут перформенс стикається з екзотичними, або "іншими формами синтаксису", де мистецька робота, може характеризуватися певною відсутністю відчутного розвитку. “Хор глухонімих” – проект, в якому були поставлені питання про неможливість вибору і комунікації, за відсутності голосу в колективному Хорі.

Проект “Хор глухонімих”, 1998-2004.  - Chor_6.jpg

З 1998 "Хор глухонімих" був частиною авторського CD-Rom(у) "Історія? Містифікація? Реальність?", розробленого в рамках Київ MediaArtLab, що демонструвався на Ars-Electronica в Лінці, Австрія 1999 року. Як окреме відео, "Хор глухонімих" було реалізовано з використанням монтажного обладнання Відділення дизайну і медіа арту в UCLA, в межах Дослідницької Програми Фулбрайта 2004; демонструвалося в США в Музеї Fowler в Лос-Анджелесі та в Україні на Міжнародному кінофестивалі “Молодість” в Києві.

Проект “Хор глухонімих”, 1998-2004.  - Chor3_4.jpg

 

Участь відео “ХОР Глухонімих” у виставках, відео/кінофестивалях: 

1998 - презентація Iнфо Медіа Банку, Кібер-клуб, Київ, Україна 

1999 - Фестиваль “Мистецьке Березілля”, ЦСМ Сороса, Київ, Україна 

         - Ars-Electronica-99, Лінц, Австрія (каталог) 

         - “Range / Reichweite / Далекосяжність” (спільно з Уте Вайс-Ледер), Будинок художника, Київ, Україна (каталог) 

2001 - «EVA 2001», форум "Мультимедіа в культурі, мистецтві, освіті", Москва, Росія

2004 - Фоулер Музей, Лос-Анджелесе, США

         - Міжнародний кінофестиваль “Молодість”, Київ, Україна (каталог) 

2005 - “Контакт” Міжнародний кінофестиваль документальних фільмів, Київ, Україна (каталог) 

2006 - Міжнародний фестиваль експериментального короткометражного кіно, Санта-Фе, США 

2007 - Міжнародний кінофестиваль, Штутгард, Німеччина (каталог)

2008 - Festival Signes de Nuit, Париж, Франція

2009 - в рамках ретроспективи експериментальних фільмів Оксани Чепелик в Парижі 

2013 - Київський міжнародний фестиваль короткометражних фільмів (каталог)

2015 - Презентація “Відкритого архіву українського медіа-арту”, “Мистецький Арсенал”, Київ, Україна

         - Презентація “Відкритого архіву українського медіа-арту”,  галерея “Лавра”, Київ, Україна 

2016 - Презентація “Відкритого архіву українського медіа-арту”, Санкт-Петербург, Росія.

2016 - “[Де][Ре]Конструювання" на III трієнале українського сучасного мистецтва “УКРАЇНСЬКИЙ ЗРІЗ: переТВОРЕННЯ" в рамках within “Вроцлав-Львів: Європейска культурна столиця Вроцлав-2016”, Вроцлав, Польща (каталог).

 

Біографія. 

Оксана Чепелик народилася в Києві (Україна), де вона живе та працює й зараз. Навчалась у Художньому інституті в Києві (1978-1984), потім в аспірантурі у Москві (1986-1988), проходила стажування у програмі CREDAC у Парижі (1996), у програмі досліджень нових медіа у Бенфф центрі, Канада (1998), у Баухаузі, Дессау, Німеччина (2000-2002) та UCLA, США (2003-2004 та 2010-2011). Вона працює як мультимедійний митець з відео, кіно, перформенсом, фотографією, інсталяцією та живописом. В експериментальному кіно працює з 1994 року. Оксана Чепелик демонструвала свої фільми на численних фестивалях по всьому світу, отримуючи призи. 

Головне фото: Оксана Чепелик, проект “Очевидна невідворотність”, 1998. Фото Василя Артюшенка. - ART_394a.jpg

комментарии
ТОП Новость
17/06

ІСХОД. БІРЮЧИЙ 019. ЧОРНОГОРІЯ  EXODUS. BIRUCHIY 019. MONTENEGRO   Куратор: Костянтин Дорошенко (Київ, Україна) Комісар: Петар Чукович (Petar Ćuković, Подгориця, ...

15/06

Визначився переможець конкурсу ескізних проектів на тему "Нове бачення Чорнобильської АЕС" для створення муралу на стіні Чорнобильської атомної електростанції. Про це повідомляє інтернет-видання ...

Календарь
20/06

 Микита Зігура НОВА АРХЕОЛОГІЯ 20 червня Mironova Foundation презентує персональний проект Микити Зігури «Нова археологія». Проект присвячений актуальній темі збереження навколишнього ...

20/06

З 20 червня  по 15 вересня 2019 р. Музей сучасного мистецтва України запрошує відвідати виставку «Літній щоденник». Музейна збірка. На виставці буде представлено «збірник вражень» ...

20/06

У мистецькому просторі АКТ на території Арт-завод Платформа відбудеться відкриття нової виставки, створеної у колаборації з молодим візуальним видавництвом BOOKSHA та об’єднанням УФА. 20 червня ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **