Наверх
Меню
Меню
Новость
13/07
Oксана Чепелик виграла Міжнародну арт резиденцію в Кванду музеї, Тайбей
Poster.jpeg
Poster.jpeg

Oксана Чепелик виграла Міжнародну арт резиденцію в Кванду музеї, Тайбей

У Тайвані створено 7 міжнародних арт резиденцій: 4 в Тайбеї, 2 в Тайнані і 1 в Тайджуні. 

Міжнародні художники, запрошені Програмою резиденцій, мають можливість взяти участь в конкурсі на Exchange Residency. Роботи митців розглядаються комітетом жюрі і успішний кандидат отримує можливість подорожувати країною та право на проживання в резиденції і створення робіт з презентацією їх у Кванду Музеї образотворчих мистецтв в Тайбеї.

Кванду Музеї образотворчих мистецтв в Тайбеї. - Museum.jpg

В результаті жорсткого конкурсного відбору вже серед міжнародних митців в арт резиденціях в Тайвані українську художницю ОКСАНУ ЧЕПЕЛИК запрошено до Exchange резиденції 29.06-18.07.2018 в Кванду музеї образотворчих мистецтв в Тайбеї та до демонстрації фільмів Оксани Чепелик 13.07.2018, що розпочинає новий цикл KD Museum Goes Late відомої Кванду Бієнале. 

Оксана Чепелик в експозиції Кванду Музею Lin Guan-Ming “Waiting for”, Video installation, 2018. – IMG_4957a.jpg

Починаючи зі своєї першої експозиції в 2008 Кванду Бієнале поєднує персональні виставки десяти художників з різних країн Азії, щоб утворити перехрестя і сконструювати главу в сучасному мистецтві, що належить виключно Азії.

Одночасно, відповідно до академічної орієнтації університетських художніх музеїв, Кванду Музей образотворчих мистецтв запланував "Азійський Сучасний Художній Форум", створивши платформу для діалогу, який відповідає методам незахідного стилю Азійського сучасного мистецтва.

Це – надія, що така платформа, створена Кванду Бієнале, поєднає разом художників, кураторів, мистецтвознавців, арт простори й інші мистецькі спільноти та виставкові механізми у мульти-культурну систему, що складається з різних Азійських націй.

З досить прагматичним підходом, ця ідея матеріалізується у комунікативних зв'язках, що характеризує "багато-векторний діалог" для Азійського сучасного мистецтва і, крім того, забезпечує можливість співпраці між його різними дисциплінами. Цього року Кванду бієнале поєднує 5 напрямків і зусилля 5 кураторів з різних країн, однією з яких є кураторка Кванду музею Sandy Hsiuchih Lo. 

І, загалом, не часто можна зустріти директора музею, який ознайомившись з творами митця під час роботи у складі журі, пропонує виставити їх в музеї, таким є Lin-Hong John.   

Якими є характеристики Кванду Музею образотворчих мистецтв в Тайбеї?

Кванду – перший музей, що постав в межах університетського містечка найкращого мистецького вузу в Тайвані, розташованого на гірському схилі Тайбею. Національний університет мистецтв створено за зразками американських кампусів, структурно він поєднує візуальне мистецтво, медіа арт, дизайн, театральне і кіномистецтво. Архітектурне вирішення університетських будівель базується на інтерпретації традиційної тайваньської архітектури в дещо бруталістьських формах. П'ятиповерховий Кванду музей в цьому середовищі є сучасним мистецьким витвором з унікальним архітектурним дизайном, що гостинно приймає відвідувачів на рівні свого 4-ого поверху і далі спускається по схилу гори, з одним підвальним рівнем включно. Музей, оргаізуючи перетікаючі простори, що формують дев'ять виставкових галерей --- пропонує якісну зовнішню і внутрішню організацію експозиційного простору загальною площею 2376 м2. Вириваючись з традиційних пропорційних обмежень, дизайн музею використовує свій особливий стиль, щоб створити виставковий маршрут, наповнений цікавими просторовими можливостями для демонстрації творів. Глядачі перебуваючи між художніми роботами можуть цілком оцінити "мистецтво не як далекий раритет, а як досвід, що залишається в серці".

Тому показ робіт Оксана Чепелик організовано в спеціальній галереї музею, в якій встановлено презентаційний екран. До програми включено 6 короткометражних фільмів: “Хор глухонімих” (1998/2004), презентований в Україні в рамках виставки “Flashback. Український медіа-арт 90-х”, “Улюблені іграшки лідерів” (1998) та “Хроніки від Фортінбраса” (2001), обидва демонструвалися в ПінчукАртЦентрі 2015 і 2017 роках, “Маніфесто” (2011), “Йордан” (2014) і “Жертвопринесення” з авторського повнометражного циклу “Жінка і війна” (2014), що демонструвався на кінофестивалях в Італії та Греції.

 Оксана Чепелик в експозиції Кванду Музею LU Hsien-Ming “Ceaselessly”, 2017, “Grandpa's Allegory”, 1992. - IMG_4973a.jpg 

Так, відео-проект «Хор глухонімих» (1998), заснований на перформенсі членів співтовариства Культурного центру глухонімих в Києві, що демонстрував хоровий спів жестами пісні «Варяг», хоча і втілився в CD-ROM “Історія? Містифікація? Реальність?”, що взяв участь у розділі інтерактивного мистецтва в міжнародному конкурсі “Cyberarts 99” Ars Electronica в Ліці (Австрія) 1999 року, як коцептуальне відео був змонтований лише 2004 року в UCLA - Каліфорнійському університеті в Лос-Анджелесі. CD-ROM (основною природою якого є інтерактивність, а саме, необхідність вибору) побудований таким чином, щоб естетично, формально й структурно продемонструвати очевидність ідеї детермінованості, якою яскраво характеризується українська дійсність в парадигмі Європа-Україна, а значить, неможливості вибору та комунікації, завдяки відсутності голосу у колективному Хорі. Хоча американський дослідник Девід Бард-Шварц у своїй монографії "Найдивніша річ: Вступ до електронних мистецтв через виавчення Жака Лакана”, виданій видавництвом Рутледж 2014 року, розглядаючи серед творів інших художників відео-проект «Хор глухонімих», явно апелює до теорії структурної лінгвістики Жака Лакана його робіт: "Функція і поле мови і мови в психоаналізі", "Тексти", "Семінари Жака Лакана", що транслює багатошаровість меседжів, проект розглядався мною як балансування між вічним вигнанням з світу всіх фарб і приналежністю до нього не без культурної і політичної алюзії (втім, цей перформенс і нині не втратив своєї актуальності). Робота з інвалідами тільки підкреслювала цю ідею. Згідно з ідеєю Йозефа Бойса «працювати з невидимим матеріалом - це означає працювати з людськими відносинами, це робота, що стосується людської взаємодії, робота по розбудові нових ідей і мови - для взаєморозуміння людей у діалозі, використовуючи для цього більш гнучкі матеріали, а ніж засоби образотворчих мистецтв».

Оксана Чепелик в експозиції Кванду Музею WU Tien-Chang “By a Hair’s Breadth”, 2009. - IMG_5030a.jpg

Відео "Улюбленi iграшки лiдерiв" (15 хв.) поєднує фрагменти інсталяції «Piece of Shit» зі сценами авторського перформенсу з тією ж назвою, реалізованого у Центрі мистецтв Бенфф. Фільм досліджує небезпеку масових ілюзій і є “балансуванням між аналізом сексуальності та політики”. У перформенсi "Улюбленi iграшки лiдерiв" перед публiкою вiдбувається манiпуляцiя дитячими забавками. Вiд iграшок відрізалися шматочки i наклеювалися  на обличчя перформерки, створюючи послiдовно образи Ленiна, Гiтлера та Ейнштейна. Перформенс супроводжувався текстом Зiгмунда Фрейда, де йшлося про вплив сексуальних вражень у дитинстві на подальше життя, таким чином «фіксувався простір підсвідомого, де логіка заміщується алогізмами». З появою образу Ейнштейна в цьому ряду йдеться про небезпеку сплаву науки з політикою та ідеологією - фільм торкається проблеми відповідальності. Проект також призводить до феміністської перспективи, так як базується на авторському дослідженні ролі жінки в контексті чоловічих ієрархій і повноважень.

Фільм “Улюблені іграшки лідерів”, де оператором був канадієць Крег Л’юїс, а музику створив швед Андерс Менсон, демонструвався на EMAF 1999, на фестивалі короткометражних фільмів "Відкрита Ніч" в Києві (де був відзначений І Міжнародною премією і ІІ Національну), на 50-у Міжнародному фестивалі короткометражного фільму в Монтекатіні, Італія, на кінофестивалі “Молодість”, на Міжнародній конференції “Input” в Москві та  2001 на “Міжнародних зустрічах Paris/Berlin” в Парижі та Берліні. Таким чином, в 90-і арт фільми виконували функцію репрезентації України в рамках фестивального кінематографу. Фільм отримав приз на 50-у Міжнародному фестивалі короткометражного фільму в Монтекатіні, Італія, «за розвиток мови кінематографа засобами перформенсу», що і стало вагомим аргументом для керівництва Держкіно запропонувати зняти фільм на плівці, яким і став фільм “Хроніки від Фортінбраса”. Він інтерпретує філософський текст Оксани Забужко і феміністську інтонацію авторського погляду на національну свідомість в епоху культурного лихоліття, створюючи асоціативну тканину зіставлення експресивного зображення та коментаря. В ньому конструюється уявний міфологічний часо-простір феномена, аби дослідити його за допомогою метафоричних дій перформенса і колажів із хронік минулих років і фрагментів історичних фільмів. Фільм, що базується на перформенсі, у своєму звернені до абсурду, гротеску, алегорії і пародії, не ілюструє текст філософської есеїстики Оксани Забужко, а натомість є дуже незвичним для кінематографічного світу інтерактивним продуктом, де смислові та візуальні контрапункти створюють своєрідний ритм. На превеликий жаль, стрічка «Хроніки від Фортінбраса» з часу свого створення не втратила своєї актуальності і сьогодні сприймається, можливо, навіть з більшою увагою, ніж 2001 року. Єдина теза Оксани Забужко, що сьогодні сприймається з протилежним знаком, це твердження, що “культура не має явного впливу на перебіг історичних подій”. Проживши рік війни, громадська думка утвердилася у переконанні, що саме культура та мистецтво, що провокують думки є найкращою захисною спорудою проти війни і варварства та є цементуючим інгридієнтом політичної нації.

 

Оксана Чепелик. «Хор глухонімих», 1998-2004, перформенс, відео. - Chor_6.jpg

Фільм «Хроніки від Фортінбраса» також розвиває авторські пошуки в розробці ґендерної проблематики. Фільм звертається до підходу Тараса Шевченка до жіночої суті і уявленні про жіночу долю в Україні, інтерпретуючи процеси через ставлення до жіночого тіла (у філософському прочитанні - тіла культури), яке мордують і десакралізують потворні карлики, символізуючи, таким чином, тоталітаризм як носія чоловічого начала, і як джерело пасивної долі України, минулої і теперішньої.

Оксана Чепелик. «Улюблені іграшки лідерів», 1998, Бенф Центр, Канада, перформенс, відео. - Leaders_F_T.jpg

«Маніфест» існує в трьох форматах: як перформенс, відео-інсталяція та фільм. Як фільм «Маніфест» був представлений в рамках Міжнародного фестивалю короткометражних фільмів в Оберхаузені 2012 року, який відзначав 50-у річницю Оберхаузенського маніфесту великою тематичною программою, присвяченою маніфестам різних років, з назвою "Провокуюча реальність: Блукачі, рухи, маніфести". Мій «Маніфест» - це фільм-концепт (цей термін запровадив французький кінознавець Любомир Госейко під час ретроспективи експериментальних фільмів Оксани Чепелик в Парижі 2009 року), реалізований у контексті сучасного арт дискурсу, що є відображенням мистецьких світоглядних позицій і художніх принципів, втілених у авторському відео-перформенсі, реалізованому в Каліфорнійському університеті Лос-Анджелесу - UCLA в рамках Програми Фулбрайта. В Україні ця праця була представлена як інсталяція на виставці «Незалежні», що проходила в Мистецькому Арсеналі в серпні 2011 року. В UCLA на відділенні DMA - дизайну та нових медіа започаткували програму, що поєдувала б новітні технології та перфоменс. В “Маніфесті” на сцені перформер, обличчям до залу та екран. У перформенсі учасники-волонтери мали публічно виголошувати твердження, що стосуються мистецтва, митця та свободи: «Мистецтво вільне, художник вільний», «Мистецтво має приносити насолоду, художник має отримувати задоволення» (прозоро відсилаючи до перформенсу 1975 року Марини Абрамович «Мистецтво має бути красивим, художник повинен бути красивим») в той час, як глядачі, які теж залучалися до участі, мали надсилати SMS-повідомлення, що з електричного сигналу трансформувалися в механічну дію автомата, що смикав перфомера за мотузки вліво, чи вправо, прив’язані до язика перформера, унеможливлюючи мовлення. Ці короткі концептуальні твердження задають напрям для знайомства з конкретною ідеєю, яка фізично наділяться протилежним значенням під час перформенсу. Медіа-перформенс є естетичним дослідженням, що поєднує концептуальний підхід, новітні технології та тілесність. Його можна визначити як поєднання ідеї, фізичного і віртуального світу завдяки  комунікаційним технологіям в процесі “тілесної акції“. Те, що за щасливим збігом обставин участь у перформенсі взяли представники різних рас (Оксана Чепелик, Мімі Танг, Кліф Саймонс), що були солідарні з авторським меседжем, визначає специфіку виявлення світоглядних позицій і художніх принципів, не тільки в контексті мистецтва, а й політики. Авторські твердження роблять дію відео-перформенсу провідником для переходу від однієї сфери досвіду до іншої, від одного концептуального плану до іншого. Ця робота ставить запитання щодо сервільності мистецтва: авторські твердження в поєднанні з дією залучають глядача до процесу саморефлексії. Роблячи це аудиторія починає долучати в силу концептуальної та філософської мистецької традиції семіотику мультикультурного інтелектуального і емоційного поля перформерів до свого досвіду, в той час як сама вона стоїть перед етичним вибором. Важливі для автора теми: тіла, свободи, вибору, залученості та відповідальності отримали втілення у концептуальній структурі екранного твору. І, здається, постановка питання шодо вибору (активної, чи пасивної участі, що, в свою чергу, тягне за собою настпний вибір бути маніпулятором, чи відстоювати власні принципи не зважаючи на біль) та щодо відповідальності з усіма політичними конотаціями є надзвичайно актуальною сьогодні. І саме екран, що демонсрує макроплан обличчя перформера актуалізує ці питання.

Оксана Чепелик. «Хроніки від Фортінбраса», 2001, фільм 35-мм плівка, 30’. - Fortinbras1.jpg

Фільм “Йордан” присвячений подіям 2014 року - першим жертвам на Майдані, що сталися під час Водохрещі.

Оксана Чепелик. «Маніфест», 2011, UCLA, перформенс, відео. - Manifesto.jpg

Фільм “Жертвопринесення” з повнометражного циклу “Жінка і війна”. Фільм "Жертвопринесення", відштовхуючись від мороку нинішньої історії і політичної нагальності, служить каталізатором небезпечно іррадійованих процесів, які виявляються у спільному диханні перформенса. Він відсилає до цивілізаційних розломів, в яких ми зараз живемо, на тлі непомітних змін і ставить запитання, чому для Європи є “незручним” відчуття солідарності з жертвами російської агресії? Фільм, в якому на символічному рівні Україна, що зараз жертвує собою заради спокою цивілізованого світу, випробовує свій коефіцієнт незалежності, але і виміри коефіцієнту незалежності світу теж можуть виявитись фатальними. 

 

Оксана Чепелик. «Йордан», 2014, відео. - Jordan1.jpg

Яким чином Кванду музей висвітлює мистецтво і підігріває зацікавленість?

Щоб отримати популярність і визнання, художній музей повинен мати адекватні засоби задля тривалої промоції виставок, а саме, презентувати художні роботи в якісному просторі. Завдання мистецтва - через конкретні об'єкти, проявити абстрактні повідомлення, щоб надихнути і мотивувати інтелектуальний процес для глядачів переосмислювати задля діалогу. 

Тому українську художницю запрошено в резиденцію Кванду музею і надано можливість презентувати свої твори, в яких вона намагається зрозуміти суспільство і соціальний простір.

Оксана Чепелик. “Жертвопринесення” із циклу “Жінка і війна” (2014). - Sacrifice.jpg

Художники в арт-резиденції Кванду музею образотворчих мистецтв в Тайбеї: Сунім Кім / Soonim Kim (Корея), Джіиоунг Йун / Jiyoung Yoon (Корея) і Оксана Чепелик / Oksana Chepelyk (Україна).

Головне фото: Афіша показу фільмів Оксани Чепелик в Кванду Музеї образотворчих мистецтв, Тайбеї, Тайвань. – Poster.jpg

 

комментарии
ТОП Новость
22/01

Источник: https://afisha.bigmir.net Объемное исследование граффити подготовил Вячеслав Корниенко. В конце декабря 2020 увидели свет два тома десятой и последней части "Корпуса граффити Софии ...

15/01

Источник: https://afisha.bigmir.net В Нью-Йорке представили произведение, которое дороже полотна да Винчи​ Материалом для его возведения послужили университетские дипломы.​ От получивших ...

Календарь
26/01

3 26 січня по 6 лютого у ЦСМ «Білий Світ» відбудеться виставка живопису Світлани Лопухової «VARIO TEMPORE ET VARIO MODO», що у перекладі з латини означає «У різний час і по-різному». Ця ...

27/01

Art People.Space приглашает прослушать онлайн-лекцию "Густав Климт. Модерн в живописи". «Я никогда не писал автопортретов. Меня гораздо меньше интересую я сам в качестве предмета картины, ...

28/01

ЩЕРБЕНКО АРТ ЦЕНТР ПРЕЗЕНТУЄ ВИСТАВКОВИЙ ПРОЄКТ ПЬОТРА АРМЯНОВСЬКОГО «ТОЧКА І КРАЄВИД: НАРОДНИЙ МУЗЕЙ АВДІЇВКИ» 28.01.2021 — 20.02.2021 «Точка і краєвид: Народний музей ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **