Наверх
Меню
Меню
Событие
09/10
Людина, що народилась з пензлем в руці
плакат копия (копия).jpg
плакат копия (копия).jpg
43534329_1393180547485910_236673915148042240_n.jpg
43534329_1393180547485910_236673915148042240_n.jpg
плакат копия (копия).jpg
43534329_1393180547485910_236673915148042240_n.jpg

Людина, що народилась з пензлем в руці

9 жовтня о 17.00 Gary Bowman Gallery / Мистецька галерея Гері Боумена запрошує на відкриття виставки Володимира Патика "Людина, що народилась з пензлем в руці".

9 жовтня - день народження Володимира Йосиповича Патика і відкриття виставки. 

Вітається прихід відвідувачів з квітами (таким чином Ви станете учасником створення спільної інсталяції).

Володимир Йосипович Патик (9 жовтня 1926, с. Чорний Острів, Бібрський повіт, Львівське воєводство, Польща — 28 серпня 2016, м. Львів, Україна) — український живописець, пейзажист, майстер натюрморту. Член Спілки Художників України з 1958 року, Заслужений художник України (1996), лауреат Національної премії ім. Т. Г. Шевченка (1999), Народний художник України (2006). Почесний громадянин Львова.

 

Народжений з пензлем у руці.

Геніями народжуються чи геніями стають?

Можливо, це питання ніколи не отримає однозначної і переконливої відповіді. Чим є талант – Божим даром? Результатом досвіду й праці? Сумарністю багатьох визначальних обставин? Наслідком випадку?

Здається, творчість Володимира Патика не підкаже відповіді на жодне з цих наполегливих запитань. Патик – трансцедентальне, це значить докінця непізнавальне явище у царині мистецької культури. Його творчий геній очевидний і, заодно, неосяжний, загадковий, такий, що властивий істинно знаменному явищу. Його виражальні засоби на відкритій поверхні: експресія, потужність кольору, виразність лінії, розкіш вільної композиції, знаковість форми, невичерпна образна фантазія, точність спостереження, органічність живописної структури, свобода володіння матеріалом, висока професійна майстерність, лапідарна легкість виконання… Все ж, важливим є щось інше, що постає мовби ЗА поверхнею Патикового твору, яким простим і доступним на перший погляд не був би цей твір, чого б не стосувався почерк віртуозного майстрового пензля, чий би образ не поставав на полотні.

Не маю достатньої певності, що слід зараховувати Патика до плеяди філософів. А однак те, що виражають найуспішніші полотна мистця, сповнене істинно філософським змістом, який нестримну пульсацію життя нероздільно пов’язує із урочистим, грізним тлінням; який обертає аверс Краси над реверсом драми, трагедії, її величності Смерті. За оптимістичним, бадьорим, просякнутим свободою й світлоносністю фасадом Патикових творів потай стоїть невідступна потуга спротиву апатії, втомі, занепаду, поразці, капітуляції, краху. Патик послідовно обстоює цінність перемоги, уповні по-філософськи презентуючи цю перемогу єдиним дійсно вартісним смислом життєвої драми, панацеєю супроти усякої екзальтації, манірності, занепадництва. Дух його творчості, як і дух невмирущої Лесі Українки, ставить початком кожен кінець, над кожним попелом здіймає тріумфальний вінок перемоги яскраво-динамічного, швидкоплинного буття; мазки енергійного Патикового пензля колесять вічною дорогою початку-кінця, а реверс і аверс тієї дороги становлять собою абсолютне ОДНЕ, як у неймовірній стрічці Мабіуса.

Можливо, магія Патикового артефакту, трансцедентна і притягальна, виростає із напруженої драми, якою по вінці виповнений артефакт – подиву гідна резервація безкінечного протистояння різновекторних сил, де нагородою є перемога, де тріумфує Краса понад принишклими гірляндами прикрас, де горде долає лукаве, покірне, нице. 

Можливо, дух Патикової творчості притягує пильного глядача кличем достойного, шляхетного сопричастя перед катарсисом випробувань та благодяттю, властивих реальній панорамі життя: своїм талановитим пензлем майстер дидактично закликає благословляти мить безцінної благодаті.

Можливо, Патик приваблює глядача напруженою внутрішньою філософією своєї Картини Буття, позбавленої показної філософської еквілібристики, відвертої, відкритої і, водночас, глибокої, як повноцінне джерело.

Можливо, майстер тактовно збагачує глядача цінним особистим прикладом: отримавши Божий талант, він не закопав його, лише щедро примножив, даруючи багатьом і багатьом привілей одкровення, здатність сприймати, проникливіше бачити навколишній світ, підноситися духом своїм і свідомістю.

Повертаючись до поставленого питання: чим є талант у долонях видатного українського мистця  Володимира Патика – результатом тривалого досвіду й розвинутого природнього обдарування чи від початку даною йому з висоти місією/настановою, схиляюся до переконання про перевагу останньої. Цей погляд підтверджують ранні, юнацькі, студійні твори молодого мистця. Певною мірою поступаючись визначним полотнам його найпродуктивнішого періоду, вони, ці ранні етюди і малюнки, вражають своєю духовною константою, зрілістю, експресивністю світосприйняття, небуденною напругою світовідчуття. Їх краса достойна, елегійна, елегантна та, водночас, стійка, стоїчна, витривала. В окремих із цих ранніх творів наполегливо проявляється та епічна драматичність, яка у майбутньому отримає своє довершене втілення у знакових полотнах досвідченого майстра. Пізній, упізнаваний глядачем Володимир Патик, проглядається крізь раннього молодого Патика високою якістю творчого обдарування, поліфонійним настроєвим тембром, пристрасною обітницею вирішального зобов’язання перед величним вівтарем Мистецтва.

Окремо слід наголосити на тому, що в характері творчого почерку майстра, як і у витоках його натхнення, лежить доленосна національна ідея. Відгомін Вітчизни наскрізь проймає дарований йому талант і зайве нагадувати про те,  з якою гідністю, чуттєвістю й принциповістю приймає Патик цей вітчизняний дух, як достойно й відповідально підпорядковує йому значення, ознаки, конфігурації, рельєфи, усю глибинну суть своїх натхненних полотен.

Існує достатньо вагомих підстав ствердженню, що юному Патикові судилося народитися із пензлем у руці заради того, аби віддано обстоювати свою кривджену Вітчизну знаковою, драматичною, цілеспрямованою і, незважаючи на різні обтяжливі обставини, переможною мистецькою діяльністю.  

Любомир Медвідь

комментарии
Календарь
24/08

24 серпня в арт-просторі Lera Litvinova Gallery відкривається персональна виставка Любомира Мартинюка «Пелюстки на полотнах» — зібрання найсвіжіших флористичних натюрмортів митця. Любомир ...

27/08

EMOVEO Тетяна Русецька  | Тетяна Колісник Поліна Кузнєцова | Євгеній Примаченко 27.08 – 8.09.2019 27 серпня в Gallery83 буде презентовано арт-проект «Emoveo» за участю ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **