Наверх
Меню
Меню
Новость
23/12
Оксана Чепелик. «Хроніки від Фортінбраса» на виставці «Свій простір» в ПінчукАртЦентрі
IMG_6125a.jpeg
IMG_6125a.jpeg

Оксана Чепелик. «Хроніки від Фортінбраса» на виставці «Свій простір» в ПінчукАртЦентрі

Оксана Чепелик. «Хроніки від Фортінбраса» на виставці «Свій простір» в ПінчукАртЦентрі. 

30 жовтня 2018 – 6 січня 2019.

В рамках виставки «Свій простір» в ПінчукАртЦентрі - кінофільм Оксани Чепелик «Хроніки від Фортінбраса» (30 хв., 35 мм, 2001), що базується на збірці есеїв з тією ж назвою Оксани Забужко. 

За свідченням Джейді, члена Американскої асоціації кінопродюсерів “Кінематограф і відеоарт відкривають додаткові простори для творчості Оксани Чепелик. Її сміливі відео роботи - це пошук нової творчої реальності і разом з тим критика глибокого мороку українських реалій. Це феєрверки образів і чітко продумані матриці смислів. На сьогоднішній день в її фільмографії близько 20 стрічок, а також цілий ряд робіт, що виходять за рамки традиційного кінематографа. Контурне уявлення про відео-творчість Чепелик можна сформувати переглядаючи різні її проекти. Художниця вільно подорожує найрізноманітнішими жанрами з несподіваними темами. Акцент же в її роботах робиться, перш за все, на філософських, соціальних і етичних питаннях”.

Фільм Оксани Чепелик "Хроніки від Фортінбраса", в якому вона не візуалізувала філософську есеїстику Оксани Забужко, а створила твір про тіло культури та лакуни, що утворилися в процесі тоталітарного та колоніального стану країни і продовжували утворюватися в результаті недолугої культурної політики часів незалежності. Фільм у зверненні до фігури жінки інтерпретує процеси 90-х років через ставлення до жіночого тіла - у філософському прочитанні - тіла культури, яка є жертвою жорстоких і безглуздих ігор ницих господарів становища. Тут чоловіче начало символізує тоталітаризм, що паралізує вільні дії та устремління культури. Таким чином, фільм розкриває приховані процеси консервації тоталітарної свідомості, яка так несподівано гостро проявилася в наш час. Саме тому він не втрачає своєї актуальності і зараз.

"Я мала на меті створити відбиток історії, заснований на власних спостереженнях життя 90-х і місця жінки в нашому суспільстві. У збірці есеїв "Хроніки від Фортінбраса" Оксана Забужко говорить про те саме, у фільмі використані цитати з твору. Звичайно, ж, маючи багато проектів, я хотіла, аби Оксана Забужко написала сценарій, однак з’ясувалося, що письменниця мислить радше текстом, а не зображенням, чого вимагає кінематограф. Тому мені довелося створити сценарій, над яким я спочатку мучилася і час збігав, а я мала його здати перед своїм від’їздом до Німеччини, а потім відбулося підключення як до потоку, що пов’язує з ноосферою (за Вернадським), і сценарій, буквально, вилився за один вечір. Як свідчать актори Романа Віктюка, що інколи він вигукує: “Тихо, мені Бог диктує!”, це був схожий процес, мені залишалость тільки записувати дії в кадрі” – розповідає Оксана Чепелик.

Фільм запустили на студії документальних фільмів “Укркінохроніка”, його виробництво було викликом і для студії. Втім, за свідченням іноземних кінокритиків у 2001 році стрічки “Хроніки від Фортінбраса” і "Острів" Кім Кі Дука стали відкриттям 30-ого Міжнародного кінофестивалю "Молодість". 

13 липня цього року “Хроніки від Фортінбраса” демонструвалися в Кванду музеї образотворчих мистецтв в Тайбеї (Тайвань) - показ фільмів Оксани Чепелик розпочав новий цикл KD Museum Goes Late відомої Кванду Бієнале. Показ відбувся в день народження Олега Сенцова і трансформувався в акцію солідарності, з цікавою Q&A сесією. “Мене запитували, - говорить мисткиня: -  Чи етично говорити про історичні травми через принижені стани жіночого тіла?

Я пояснювала, що в українській демократичній традиції жінка була освічена і мала рівні права з чоловіком, ієрархічні зміни були накинуті під час колоніального періоду. Трагедія України-колонії, яка завжди була на периферії, об’єктом чиїхось дій, транслюєтьcя через приниження жінки, яка піддається впливу і насильству, як в узагальнюючому метафоричному плані так і в особистісному. Тіло жінки - справді тіло політичне”.

«Свій простір» — шоста виставка в рамках Дослідницької платформи PinchukArtCentre. Її назва відсилає до хрестоматійного есе Вірджинії Вулф «Своя кімната» (1929), у якому письменниця підважила стереотипне уявлення про позицію і місце жінки-художниці в «чоловічому» світі. Апелюючи до цієї назви, виставка ставить питання, що є «простором» жінки в сучасному українському суспільстві. Умовно виставка складається з трьох розділів, у яких по-різному трактується ідея простору як вимушеного / прихованого, політичного / маніфестаційного, тілесного / чуттєвого. 

Кураторки: Тетяна Кочубінська, Тетяна Жмурко.

Виставка триватиме до 6 січня 2019 року. Вхід вільний.

комментарии

Хороша вистава

ТОП Новость
16/08

13 августа в 19:30 начинаем праздновать День Левши с Уте Кильтер. Что будет не знаю, знаю, что кодовая фраза на входе «Цвіте терен». Несколько зеленоватая афиша маскирует участниц ...

15/08

Антон Логов підкорив Литву. З 26 липня по 6 серпня відомий український художник Антон Логов взяв участь у Міжнародному художньому пленері в Литві, в місті Русне. Тема пленера "Художні мости. ...

Календарь
22/08

Куратор проекту Павло Гудімов проведе авторську екскурсію експозицією «Заводу» та розповість про натхнення й ідею реалізації виставки. Відвідувачі отримають можливість глибоко зануритись глибше ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **