Наверх
Меню
Меню
Новость
07/05
Венеційська бієнале та Івано-Франківськ
IMG_0185.jpeg
IMG_0185.jpeg
IMG_1261.jpeg
IMG_1261.jpeg
IMG_1301.jpeg
IMG_1301.jpeg
IMG_1236.jpeg
IMG_1236.jpeg
IMG_0185.jpeg
IMG_1261.jpeg
IMG_1301.jpeg
IMG_1236.jpeg

Венеційська бієнале та Івано-Франківськ

Проект Оксани Чепелик (Україна) „Мета-фізичний часо-простір“ на Міжнародному фестивалі “Карпатський простір” в Івано-Франківську, 3-5 травня 2019.

Відкриваючи програму Art Space Міжнародного фестивалю “Карпатський простір” кураторка арт Наталя Сухоліт наголосила: “На Венеційській бієнале сучасне мистецтво експонується в соборах і церквах Венеції. На фестивалі проект відомої української мисткині Оксани Чепелик “Мета-фізичний часо-простір” реалізовано в Музеї мистецтв Прикарпаття, що розмістився в культовій споруді. Сьогодні практики Венеційської бієнале втілюються в Івано-Франківську. Створювати Імерсивне середовище Оксани Чепелик в Музеї мистецтв Прикарпаття - це велике щастя і насолода. В музеї також реалізовано і виставку знаного художника Івана Марчука”. 

Музей мистецтв Прикарпаття знаходиться в Колегіальному фарному костелі Пресвятої Діви Марії — найдавнішій споруді міста Станіслав (нині Івано-Франківськ). Засновник міста Анджей Потоцький у 1661 році розпочав зводити «ідеальне місто» Станіслав за проектом Франсуа (Франческо) Корассіні з Авіньйона у формі шестикутника з додатковими бастеями, редутами і фортом, що оточував замок, одночасно взявся за спорудження римо-католицького парафіяльного костелу, який в подальшому слугував усипальницею Потоцьких. 1669 року він домігся піднесення ще дерев'яного костелу до рангу колегіати. Мурований костел споруджувався за проектом і керівництвом французьких архітекторів Франсуа Корассіні та Кароля Бенуа з 1672 до 1703 рр. Постала барокова споруда у формі тринавної базиліки з трансептом. Просторові структури Оксани Чепелик, що злетілили в головному нефі колегіати, потужно прозвучали в бароковому інтер’єрі, а центральнй об'єкт - 6-вимірний “Простір Калабі-Яу”, підвішений в ценрі під куполом, повів свій дивовижний діалог зі скульптурами Йогана Георга Пінзеля, що експонувалися на виставці «Йоганн Георг Пінзель: бароковий скульптор в Україні ХVІІІ століття» в Луврі, надані музеєм для виставки в Парижі.

Виставка Оксани Чепелик розвиває проект, представлений 23 серпна – 16 вересня 2018 року в Галереї А 13 Культурного парку Шаулонг в Тайнані, Тайвань.

Проект пропонує діалог між концепцією просторового досвіду і концепцією функціонування алгоритмічного суспільства за домопомою імерсивного середовища. Це - серія робіт, що стосується просторової форми рухомого зображення у site-specific інсталяції, де людина занурена в космогонічне перетікаюче середовище, як звернення до ідеї плинності інформації Марка Хансена ("Нова філософія для нових медіа"), очевидно базованої на понятті китайської філософії Дao як потоку Всесвіту. Цей принцип дозволяє досліджувати так звані "Цікаві часи", тему 58-ої Венеційської бієнале сучасного мистецтва 2019 року, вловлюючи плинність змін, які непомітно відбулися, а саме - перехід до алгоритмічного суспільства. Дискурс Ральфа Ругоффа: "В наші дні, коли онлайнове поширення фейкових новин і "альтернативних фактів" роз'їдає політичний дискурс і довіру, від якої він залежить, варто зупинитися, аби переосмислити нашу систему координат" видає погляд вченого, що досліджує світ під мікроскопом іззовні / outside. Влада сьогодні перед усім в руках у тих, хто контролює код, аналітику даних і потоки інформації. Мистецтво та технології можуть відкрити і проявити приховані невидимі шари.

До теми "May You Live in Interesting Times" / "Щоб ти жив в цікаві часи!" проект пропонує погляд ізсередини / inside. Експозиційний простір реструктурується як фрагмент алгебраїчного простору Калабі-Яу з безупинним перетікаючим рухомим зображенням, що унаочнює алгоримічну структуру прихованих інформаційних потоків, на які ми не можемо впливати. Проект ставить запитання - чи це демократія? Через просторові ідеї проект звертається до пошуку розуміння Всесвіту через науку фізику і алгебру. Згідно з теорією супер-струн, в кожній точці нашого 4–вимірного простору знаходиться 6-вимірний простір Калабі-Яу. Мьобіус в проекті відсилає до символу вічного повернення або циклічності, самоаналізу, безперервного циклу нескінченного творення природи і деструкції, життя і смерті. Стрічка Мьобіуса - двовимірний компактний маніфолд, що фактично є безкінечною замкненою на собі петлею, в експозиції трасформовано у поверхні, що нпаближає до формування 6-вимірного простору Калабі-Яу.

Часо-простір в проекті представлений у відео панорамі, як відсилці до панорамного живопису. Переформатування сприйняття часо-просторових стосунків відбувається у відео панорамах, що складаються з 24-60 фрагментів рухомого зображення, які повільно рухаються, активуючи механізм аудіо-візуальних "трансмутацій" (фізичний термін Марії Кюрі). Петар Чукович, арт директор DEAC, який був комісаром павільйону Югославіії на Бієнале у Венеції 2001 року (це він починав проект “Балканське барокко” з Мариною Абрамович, за який мисткиня отримала “Золотого лева” на 47-ій Венеційській Бієнале 1997 року), спів-комісаром павільйону Чорногорії 2011 року, 12 років очолював Національний музей Чорногорії в Цетінє, наголосив, що проект за допомогою аудіо-відео технологій творить імерсивне середовище, в якому, наче, “вселенський розум говорить з людиною”, де Україна є частиною цілого. Проект - це не лише експонування об'єктів, а досвід в цілому, який аудиторія отримує після його відвідування і можливо змінює свій погляд на світ.

Біографія

Оксана Чепелик вчилася в Києві, в аспірантурі в Москві, в CIES у Парижі, в Амстердамському Університеті, в UCLA, США. РезиденціЇ: CREDAC, Париж, Бенфф центр, Канада, Баухауз, Дессау, Німеччина, ARTELEKU, Сан-Себаст’ян, Іспанія, FACT, Ліверпуль, Великобританія, DEAC, Будва, Чорногорія, Шаулонг, Тайнан, Тайвань. Роботи демонструвалися в Музеях і на виставках: 1998 в MOMA, Нью-Йорк, 1999 ART FAIR Стокгольм, Швеція, 1999  Музей Сучасного  Мистецтва, Загреб, Хорватія, 2000 Німецький Історичний Музей, Берлін, 2001 Мюнхен, Німеччина, 2000 ISEA, Париж, 2001 Музей Історії Мистецтв, Відень, Австрія, 2002 SEAFair Музей Сучасного Мистецтва, Скоп’е, Македонія, 2003, 2007, 2011 Музей Юрських Технологій, Лос-Анджелес, США, 2008 “ЦИФРОВА Медіа-Валенсія”, Іспанія, VII Цифровий арт салон, MACZUL Музей Сучасного мистецтва del Zulia, Маракайбо, Венесуела, 2009, 2010 “Арт-Вільнюс” Вільнюс, Литва, 2010 Бієнале “Сараєвська Зима”, Сараєво, Б&Г, 2011 Брод Арт Центр, Лос-Анджелес, США, Музей Арт Арсенал, Київ, 4-я Бієнале Сучасного Мистецтва, Москва, Росія, 6-а Ташкентська Бієнале Сучасного Мистецтва, Узбекистан (Премія), 2012 1-а Київська Бієнале Сучасного Мистецтва АРСЕНАЛЄ, ММОМА, Росія, 2013 Музей Сараєво, Боснія і Герцеговина, ММОМА, Росія; 2014 “Сараєвська Зима”, Сараєво, Б&Г; IX ART-KYIV Contemporary, Мистецький Арсенал, Київ; “Довгий шлях до свободи”, Український інститут модерного мистецтва, Чикаго, США. 2015 “Декомпресія”, “Україна – Вільна сцена”, Париж; “На межі. Українське мистецтво 1985-2004”, ПінчукАртЦентр, Київ; “Файл” – Міжнародний фестиваль електронної мови, the Sesi-SP’s Арт Галерея в Культурному Центрі Fiesp – Ruth Cardoso, Сан-Пауло, Бразилія; DEAC, Чорногорія; 2016 XVII LPM Амстердам, Нідерланди; 2017 XVIII LPM Амстердам, Нідерланди; “Код міста” АртБатФест 8, Алмати, Казахстан; “Анонімне суспільство” ПінчукАртЦентр; 2018 “Flashback. Українське медіа-мистецтво 90-х” Мистецький Арсенал; “Free D” Кванду Музей, Тайбей, Тайвань; “Мета-фізичний часо-простір”, Шаулонг Культурний Парк, Тайнан, Тайвань. Її фільми демонструвалися на численних фестивалях кіно, відео і нових медіа по всьому світу, отримуючи призи: у Нью-Йорку, Лондоні, Таллінні, Санкт-Петербурзі, Оснабрюке, Монтекатіні, Лінці, Москві, Парижі, Берліні, Оберхаузене, Ліверпулі, Бело-Орізонте, Карлових Варах (категорія А), Кишиневі, Веймарі, Тель-Авіві, Анкарі, Пезаро, Санта-Фе, Штутгарті, Барселоні, Сараєво, Клермон-Феррані та інших. 1999 отримала A.I.D.O. FilmVideo Award, Італія. 2003 отримала Werklietz Award, Німеччина. 2013 Премія Cinemadamare на МКФ у Венеції, Італія. 1997, 2007 – Премія ArtsLink та Independent Projects Award, США. У 2003 і 2010 вона – Премії Фулбрайта (США). 2011 – Відзнака 6-ї Ташкентської Бієнале Сучасного Мистецтва, Узбекистан. 2013 – номінація на Премію Artraker, Лондон, Великобританія. З 2003 - провідний фахівець ІПСМ НАМУ і автор і монографії “Взаємодія архітектурних просторів, сучасного мистецтва і нових технологій”. У 2007 вона заснувала Міжнародний фестиваль соціальної скульптури в Києві.

 

комментарии
ТОП Новость
25/05

З 20 по 26 травня в Києві проходить четвертий міжнародний фестиваль сучасного мистецтва Kyiv Art Week. Подія включає в себе ряд інсталяцій і художніх спецпроектів по всьому місту, освітню програму, показ ...

Календарь
28/05

Планета Земля – Єдина: Україна-Ірак Організатори запрошують приєднатись до виставки "Планета Земля - Єдина: Україна--Ірак" у приміщенні Верховної Ради України по вул. Грушевського, ...

28/05

З 28 травня по 9 червня у центрі сучасного мистецтва «Білий Світ» проходитиме виставка графіки Матвій Вайсберга і Пінхаса (Павла) Фішеля «Ostinato». Виставка "Ostinato" ...

29/05

29 травня о 18.00 галерея «Триптих АРТ» відкриває персональну виставку живопису білоруського художника Володимира Зленка. Проект «Довга витримка» пропонує глядачеві зануритися ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **