Наверх
Меню
Меню
Интервью
13/06
Мистецька взаємодія у Білій Церкві. Інтерв'ю з кураторами проекту
Скульпторы и кураторы_Александрийский Бульвар_Белая Церковь.jpg.jpg%22.jpeg
Скульпторы и кураторы_Александрийский Бульвар_Белая Церковь.jpg.jpg%22.jpeg

Мистецька взаємодія у Білій Церкві. Інтерв'ю з кураторами проекту

31 травня в місті Біла Церква на реконструйованій частині Олександрійського бульвару, що веде до головної визначної пам'ятки міста - дендропарку Олександрія, відкрили парк сучасної скульптури, який об'єднав роботи 5 авторів: Пласідо Родрігес Боннін (Placido R.bonnin) з Іспанії, Флоренс Хоффманн (Florence Hoffmann) з Люксембургу, Ілкер Ярдімчі (Ilker Yardimci) з Туреччини і Михайла Левченка (Michael Levchenko Sculpture) та Сергія Баранника (Sergey Barannik) - з України. 

Інформаційно-аналітичний портал про мистецтво  In-Art  поспілкувався з ідеологами і кураторами проекту Валерією Голоскоковою і Анною Лєдєнєвою, що керували процесом реалізації проекту і втілили ідею бульвару сучасної скульптури в життя.

Куратори проекту Анна Лєдєнєва і Валерія Голоскокова

 

- Як з'явилася ідея проведення симпозіуму скульптури в Білій Церкві?

Ми вивчали досвід міст різних країн світу в контексті того, як культурні проекти впливають на розвиток міського простору, його туристичну і економічну привабливість. В першу чергу ми орієнтувалися на досвід малих міст, таких як Мюнстер, Кассель, Маастрихт, Аланія, Каунас та ін. Ми багато подорожуємо і відвідуємо світові події в сфері мистецтва і культури, спілкуємося з колегами з різних країн. І бачимо, як світова практика децентралізації культурних проектів змінює життя міст. Паблік-арт і урбаністика є об'єктом нашого особливого інтересу. В результаті ми сформулювали ідею проведення міжнародного симпозіуму скульптури в Україні, як інструменту взаємодії з городянами, розвитку публічного простору міста і підвищення його туристичної привабливості. Це також важлива для розвитку нашої держави форма міжнародного культурного обміну. Чому Біла Церква? Вибір був зроблений досить просто, після спілкування з нашим другом з Білої Церкви, який на одному з культурних заходів в Києві, поскаржився на те, що культурне життя зосереджене в містах-мільйонниках, а малі міста обділені увагою, що в місті немає нічого сучасного, а запит у молодого покоління на зміни є. Так з'явилася ідея реалізувати наш проект в Білій Церкві. Це місто має вигідне розташування - близькість до столиці, тисячолітню історію, і величезний потенціал для розвитку своєї культурної і туристичної привабливості, а також має всі можливості проводити у себе захід подібного масштабу.

 

Робоча зучтріч з скульпторами

 

- Наскільки це часта практика для України?

Практика проведення симпозіумів скульптури в Україні існує, хоча її не можна назвати широко поширеною і частою. Правда, минулий рік порадував своєю активністю. За підтримки Українського культурного фонду відбувся симпозіум в Маріуполі. Також в 2018 році пройшов симпозіум в Києві. Куратора симпозіуму в місті Покровське, Марину Стрельцову, ми запросили провести лекцію в рамках освітньої програми до міжнародного симпозіуму скульптури в Білій Церкві. Є ще канівський симпозіум, який проводиться регулярно вже кілька років. Але охоплення міст України поки, звичайно ж, мінімальний. А інтерес і запит населення є. Наш проект виділяється своєю масштабністю, публічністю, наявністю освітньої програми, великим інтересом з боку місцевого населення і преси. Також тим, що ми зробили акцент саме на залучення жителів міста до проекту. Сам захід проходив на відкритому майданчику, де всі бажаючі могли спостерігати за процесом. Також ми провели artist talk - зустріч зі скульпторами, на якій вони розповіли про свої художні практики, про міста і країни, в яких представлені їх роботи, а також про свій проект для міста Біла Церква. 

 

- Як вдалося домовиться з місцевою адміністацією?

Цей процес був непростим, він зайняв кілька місяців. Ми проводили активну роботу з місцевими громадськими організаціями, активістами, лідерами думок, презентуючи ідею проекту. При їх безпосередній участі нам вдалося створити Організаційним Комітет при виконкомі Білоцерківського місцевої ради. Потім почалася кропітка робота над отриманням необхідних дозволів, погоджень і проходження інших бюрократичних процедур.

 

На робочому майданчику

 

- Як з'явився ваш кураторський колектив? Чому обрали назву BOORYAK?

Ми всі познайомилися 3 роки тому під час курсу Art Management в КАМА і це найкраще що з нами сталося за час навчання.

Багато хто цікавиться, як з'явилася назва BOORYAK. Все було приблизно так: ми з нашими однокурсниками придумували назву майбутнього проекту, обговорювали варіанти, промовляючи різні абревіатури. Все здавалося банальним. Відмовившись від ідеї з абревіатурою, ми стали підбирати короткі, яскраві слова, які б "зачепили". Після сказаного кимось жартома "буряк" ми довго сміялися, а потім просто не могли знайти жодного аргументу "чому ні". Так і з'явилася назва BOORYAK, яка просто чекала свого часу.

 

Робота «Mass instruction weapon» худодниці з Люксембургу Флоренс Хоффманн (Florence Hoffmann)

 

- Які складнощі виникали в процесі роботи?

Це скоріше були виклики для нашої команди. Недовіра до сучасного мистецтва і до формату заходу. Насторожене ставлення місцевих жителів до проекту, як до чогось нового і незрозумілого. Для подолання цього бар'єру ми вибрали стратегію повної відкритості та комунікації, і продовжуємо працювати над цим зараз. А численні бюрократичні процедури і пошук фінансування - це вже окрема розмова.

 

Робота «Ліричне послання» турецького скульптора  Ілкера Ярдімчі (Ilker Yardimci)

- Як запрошували учасників?

Ми вивчали портфоліо і професійний досвід учасників. Відбір так само проводився на етапі наданих проектів і концепцій. Оскільки це наш перший симпозіум скульптури, ми запросили художників, які вже мають вагомий досвід участі в симпозіумах, в тому числі міжнародного формату. Їх художню практику та рекомендації ми детально вивчали перед тим, як запросити до участі. Надалі для відбору учасників ми розглядаємо формат open call.

 

Робота  «Стійкість»  художника Пласідо Родрігес Боннін (Placido R.bonnin) з Іспанії

 

- Які проекти вже реалізували раніше?

Нашим першим спільним проектом став випускний проект курсу Contemporary Art в КАМА під назвою Коротка Амбітна Мистецька Акція, який пройшов в Довженко Центрі за участю восьми художників. 

У кожної з нас є досвід роботи в різних сферах: юридичній, сфері організації бізнес подорожей і міжнародних конференцій, маркетингу та комунікації, консалтингу, а також досвід менеджменту благодійних проектів. Наші різні компетенції дають необхідну синергію для успішної реалізації проектів.

Як приклади реалізації культурних проектів відзначимо участь в Photo Kyiv Fair 2018, співпраця з фондом Ізоляція в рамках проекту Donbas Studies, організацію індивідуальних виставок в Києві, Дніпрі, Сумах, Донецьку.

 

Робота українського скульптора Сергія Баранника (Sergey Barannik)

 

- Чи втручався в вашу роботу муніципалітет?

Реалізація такого масштабного проекту була б неможлива без участі муніципалітету. Так, це той рідкісний випадок, коли ми працювали і взаємодіяли з місцевою владою, як єдина команда. Загальна мета і аполітичність проекту стали об'єднуючим фактором. Працівники апарату, відділу культури, комунальних служб, електрики, водії вантажної техніки, бібліотекарі стали нашими справжніми друзями і брали активну участь у реалізації проекту.

 

Робота «Радість»  українського скульптора Михайла Левченка (Michael Levchenko Sculpture)

 

- Як пройшла взаємодія з місцевими жителями?

Це найцікавіше запитання. Як ви знаєте назва симпозіуму Взаємодія. І думаючи над назвою проекту, ми не могли і передбачити, який масштаб ця взаємодія придбає. Уявіть тільки, що в ході проекту до нас щодня підключалися місцеві організації, бізнес і нові люди, надихаючись ідеєю і загальним результатом. Кожен хотів допомогти і виконував з радістю свою частину роботи.

Важливо також відзначити, що були люди, які спочатку не приймали ідею проекту і висловлювали негативні судження, а після відвідування майданчика, де працювали скульптори, освітньої програми і artist talk зі скульпторами, де вони змогли отримати відповіді на хвилюючі питання, змінили своє ставлення до сучасної скульптури і до самого проекту.

Наша команда не залишила без уваги жодної людини, яка виявила бажання більше дізнатися про те, що відбувається і отримати відповіді на свої питання. Таких людей було дуже багато! Після завершення симпозіуму і відкриття бульвару наш діалог триває. Проект став приводом для дискусій серед городян, а відкриття бульвару сучасної скульптури поклало початок важливих змін в розумінні того, як може виглядати публічний простір міста. За два тижні ми показали жителям міста процес і результат.

Наша стратегія відкритості дала свої плоди, в місті з'явилися однодумці, що активно підтримують проект, в якому мистецтво вийшло за межі галерейного простору і стало причиною численних взаємодій. Місто привернуло до себе увагу зовнішніх ЗМІ, проект виявив тих самих "агентів змін", які, ми сподіваємося, продовжать ідею розвитку міста завдяки культурним проектам.

 

Промова Анни Лєдєнєвої під час відкриття парку сучасної скульптури

 

- Чим, на ваш погляд, повинно володіти сучасне місто? Що, на ваш погляд, має бути притаманним сучасному місту?

Нас формує те, що нас оточує. На наш погляд, в сучасному місті, крім добре розвиненої інфраструктури, повинні існувати публічні простори, в яких люди будуть надихатися, із задоволенням проводити час, гуляти з дітьми. Місця, в які вони з гордістю будуть запрошувати гостей. Сучасне місто також має постійно розвиватися, йти в ногу з часом, бути привабливим для його жителів і туристів. 

Так, наприклад, в Європейських країнах щорічно проходить боротьба на звання Культурна Столиця Європи. У конкурсі бере участь велика кількість малих міст з чисельністю від 65 тисяч жителів. Для них це реальний шанс заявити про себе і продемонструвати, як культурні проекти впливають на економічне зростання міст.

 

- Що приносить місту співпраця з сучасним мистецтвом?

В першу чергу це формує сучасний імідж міста, збільшує його туристичну привабливість і сприяє розвитку креативних індустрій, малого і середнього бізнесу. Той факт, що сучасний бізнес зараз активно використовує креативні рішення в різних галузях діяльності підтверджує необхідність реалізації культурних проектів. Такі проекти розвивають творчий потенціал місцевої громади та суспільства в цілому.

 

Робоча зустріч

 

- Чи була негативна реакція на вашу роботу?

В ході реалізації ідея викликала великий резонанс з боку місцевих жителів. Одні раділи, що в місті відбувається така важлива і сучасна подія, ми отримували слова підтримки і подяки, звичайно ж були і незадоволені. Ми розуміли, що реакція жителів може бути різною. Ми дотримувалися принципу відкритості, запрошували людей приходити до робочого майданчику і спостерігати за процесом. Важливо, що були люди, які спочатку не приймали ідею проекту і висловлювали негативні судження, але після відвідування майданчика, де працювали скульптори і спілкування з ними, в більшості своїй міняли ставлення до проекту, до сучасної скульптури та проявляли готовність бути причетними.

Таким чином мистецтво виконало свою роль, не залишивши нікого байдужим. Місто ожило, навколо проекту і бульвару скульптур ведуться постійні дискусії. Кількість людей на бульварі збільшилася, тому що поява нових об'єктів викликала великий інтерес і у скульптур навіть з'явилися народні назви.

 

Робота «Ліричне послання» турецького скульптора  Ілкера Ярдімчі (Ilker Yardimci)

 

- Як ще можна взаємодіяти з встановленими скульптурами?

Зараз на своїй завершальній стадії знаходиться наш спільний проект з IT-компанією Softuup, які готують до запуску мобільний додаток. За допомогою цього додатку можна буде дізнатися про скульптури більше. Запуск програми ми анонсуємо окремо. І це буде абсолютно новий досвід взаємодії з арт-об'єктами.

 

 

- І на останок. Що вам дала участь у проекті? Чи є плани продовжувати проводити подібні проекти в інших містах?

Головне - це розуміння того, що не дивлячись на відмови і невіру в реалізацію проекту, з якими ми зіткнулися, потрібно йти до своєї мети і спиратися на свою команду. І ще один важливий момент - ми стали свідками такого масштабу взаємодії між людьми і їх залучення в процес, який ми навіть не могли припустити. Ми переконалися, що культурні проекти в малих містах дуже важливі, вони викликають непідробний інтерес, і нас, як організаторів, це надихає на нові ідеї.

Ми плануємо реалізувати подібні проекти в інших містах України. Надалі хочемо об'єднати їх в єдину карту парків скульптури, приєднавши не тільки проекти, реалізовані нашою командою, а й інші міста, де представлена ​​сучасна скульптура в публічному просторі.

Також у нас є й інші ідеї культурних проектів для малих міст, над якими ми зараз активно працюємо. Відкриємо завісу планів - наступний пункт призначення - Західна Україна. Слідкуйте за новинами на нашому сайті і нашій фейсбук сторінці.

 

Відповідали на запитання Анна Лєдєнєва та Валерія Голоскокова

 

 Фото:  Spartak Dobriyranok

комментарии
Календарь
23/07

Тема консервативного виховання і його наслідків в арт-проекті Альфграма Коіе "Акт Спустошення" Київський арт-простір Ornament Art Space покаже експозицію "Акт Спустошення", відкриття ...

24/07

Галерея сучасного мистецтва «Триптих АРТ» представляє персональну виставку Олега Колбанова «Живопис». "Я не застосовую вербальне мислення під час написання ...

25/07

З 25 липня по 6 серпня в ЦСМ «Білий Світ» проходитиме виставка Єгора Анцигіна «Де б скупатись». На виставці живописні роботи та об’єкти будуть представлені в якості реплік ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **