Наверх
Меню
Меню
Интервью
10/07
Про мрію, про те, що неймовірне ставатиме реальністю.
DSC07860 – копія.JPG
DSC07860 – копія.JPG
IMG_20210618_181402.jpg
IMG_20210618_181402.jpg
ласкаво просимо  фініш.jpg
ласкаво просимо  фініш.jpg
DSC07860 – копія.JPG
IMG_20210618_181402.jpg
ласкаво просимо  фініш.jpg

Про мрію, про те, що неймовірне ставатиме реальністю.

Про мрію, про те, що неймовірне ставатиме реальністю.

Інтерв'ю від CULTPROVID з Oleg Kharch

 

12 квітня 2021 року (як відомо в День Космонавтики) на Житомирщині планувалося відкриття доволі епатажного художнього проекту - “Wellcome Elon Musk! Ласкаво просимо Ілон Маск!". У зв’язку із пандемічними обмеженнями в той весняний день відбулася його онлайн презентація. І ось врешті 18 червня ця подія була відкрита в Кмитівському музеї образотворчого мистецтва ім. Й. Д. Буханчука.

CULTPROVID

На розмову стосовно проекту ми запросили Олега Харча автора ідеї/засновника Oleg Kharch Group.

Тема підкорення Космосу і просування людства там, не є простою та легкою. Ти сучасний художник, який вирішив створити доволі нестандартний художній проект. Чи пам'ятаєш якогось космонавта конкретно з дитинства? Як він летів? Як повертався?

 

Олег Харч

Звісно ж, ера підкорення людиною космосу розпочалася ще до мого народження. А перші мої враження і якесь уявлення, що там над нами, було сформовано від прочитаних книжок, газет та журналів. Фільмів про підкорення Космосу, ми тоді бачили дуже обмаль. З того часу вже понад пят’десять років проминуло, щось витерлося з пам’яті швидше. Та дехто ні. Шепард та Амстронг- це ті персонажі, про кого з американських астронавтів певні матеріали мені потрапляли в досить ранньому дитинстві. Радянська космонавтика, звісно по іменам, випереджала “ворожу”. Крім парадних радянських прізвищ- Гагаріна, Лєонова та інших, чули ми про яскравого Тітова ,а також про тих хто загинув, підкорюючи всесвіт - запам’яталися той же ж Комаров, "Союз-11" із трьома космонавтами на борту - Георгієм Добровольським, Владиславом Волковим та Віктором Пацаєвим. Думаю що в ті далекі вже часи, вся малеча збирала вирізки з газет про ті подорожі космонавтів. Та складно пригадати, наскільки ж ті образи їхні були чіткими і деталізованими в дитячій уяві.Та й художній хист я почав опановувати значно пізніше, бувши вже студентом ВУЗу. Ще вигадувалися різні невеличкі історії, які ми переказували пошепки один одному. Писали дописи у втрачені щоденники із примітивними малюнками. А ще була вона- Війна. Бо Космос це теж про завоювання, про боротьбу за першість в першопроходженні піонерами.

 

CULTPROVID

Холодна війна була зимою?

Олег Харч

Це доволі оригінальне питання. Адже я народився саме в часи коли вона(ХВ) була реальністю нашого повсякденного життя. Чорно- білий репортаж з виступу на якомусь черговому пленумі ЦК КПРС насупленого Брєжнєва - наше все. Радянський патріотизм потужно тиснув на мізки пропагандою війни, клясовою боротьбою. І взимку,і влітку, та багато років. Все ж мені досить ще не сформованій юній персоні не хотілося приймати участь в тому комуняцькому балагані. А от зими тоді чомусь видавалися запеклими. Дуже ненавидів просто цю пору, бо завше хворів на застуду і тодішній КОВІД- Грип. Хоча коли не хворів і не в школі, то можна було й погайдати санчатами на вулиці. Бо в літку інша справа - хто ж я, як не індєєць? Та йдемо далі до космічного.

 

CULTPROVID

Чи цей твій проект повернення в дитинство? Як ти гадаєш, де глядачеві слід тримати концентрацію?

Олег Харч

Навряд чи на сто відсотків тут про ностальгію за дитинством, спогади, вони звісно ж присутні та мють бути завжди на різних фазах створення. Бо, на мій погляд, кожен художник попри загальний контекст цього чи іншого творіння, має виявляти його саме наскрізь власне світосприйняття. Банально. Але так є завжди.  Це така універсальна формула успіху якогось окремого твору художника, а в сучасній інтерпретації- це вже мова про проект. Власне це незмінні внутрішні рефлексії в симбіозі з різними формами.   

                                                                                                                                                                                                                          ​                                                                                                                                                                                               

CULTPROVID

Далі наводимо приклад зі автобіографічного допису від Олега- (Що стосується спогадів про навчання у моїй новій школі, то вони закарбувалися по- різному в пам’яті, в чомусь там було комфортно, а подекуди не надто цікавими. Наприклад,  з тією самою математичною наукою не заладилося відразу, тому що вчилка мала у класі своїх улюбленців, посередню більшість і звісно ж, фріків. Тут все за класикою жанру. Зрозуміло, що улюбленців багато не буває ніколи, і як не намагатися вчити на шість балів, а вона все одно поставить тобі максимум тільки трояка. Одного разу, що правда, заробив аж три з половиню. Тай сам мій клас не виявився надто  дружнім, не те що в попередній школі.

 Якось одного разу навесні, з товаришем трапився похід до кінотеатру «Космос», а там виявився показ фільму «Отрокі во Вселенной». То для обидвох нас стало такою неймовірною та  захоплюючою темою, що попри посередній інтерес до нудних занять з малювання на яких ганялася відверта балда. Гіпсові кулі та піраміди. В голові розпочалося гарячкувате фантазування і рефлексії дитячими малюнками, самим вже вигаданих тем з Космічної  Одисеї. Навряд чи було  таке мною зображуване, щоби назвати його унікальним. Але якось на одній з шкільних перерв трапилось щось. Вмостившись на підвіконні, розпочалося гарячкувате в техніці кольорового олівця створення космічних подій, аж раптом звідкілясь в горі почувся гучний гомін над головою. З якого стало зрозуміло, що то є питання – «Звідки, мовляв це Альфа – Центавра?». Тому що такій підпис був на борту одно з вже намальованих космічних човнів на аркушеві паперу. Оу! Тож обернувшись, можна було розгледіти старшокласника, та ще й доволі чималого зростому і комплекції. Людина - гора нависала зверху.  Зав’язалася доволі цікава бесіда на улюблену тему із хлопцем вже на п’ять років старшим, якого звали Діма Сорока. Він доволі ґрунтовно захоплювався астрономією, самостійно і в куди значно більшому обсязі, аніж шкільна програма. І попри на той момент різницю у віці, як для шкільних часів розпочалося жваве товаришування, бо з ним було надзвичайно цікаво. У нього вдома виявився навіть справжнісінький телескоп, а книжок з астрономії, астрофізики і загалом про космос- просто безліч. Він планував вступати навчатися до астрономічного факультету. Тож крутитися в його компанії друзяк було тепер надто пріоритетним, не те що зі своїми однолітками. Та й жив він із батьками не супер далеко, через річку Сумку, зо три квартали,  паралельно до Засумської, на вулиці Степана Разіна (доволі дивний персонаж в назві вулиці українського містечка). І відтепер практично кожного ранку, йдучи до школи з ранку, елементарно можна завітати до Діми. Він не заперечував, і тож, заходячи в двір чулося гучне волання Яна Гілана наскрізь стіни та вікна, із середини хати. «Smoke on the Water. Fair in the Sky» . Ті звуки видавала досить потужна радіола, що була прибалтійського виробництва. І вже потім можна було весело вирушати навчатися піонерові. То ж, не дивлячись на юначій вік вже 1976 року відбулося знайомство з класикою хард-року, це й то самий Deep Purple, Uriah Heep, Nazareth, Led Zeppelin, Pink Floyd а ще T’Rex зі своїм псіходелічним поглядом на дійсність.

Це приятелювання зовсім не було прихованим, і навпаки мої батьки знали Дмитра. А з його боку теж цілком нормальне ставлення до юного піонера- мрійника. Тож, вже в наступний рік і далі відбувалися захоплюючі астрономічні вояжі, особливо це часто- густо траплялося в ніч на суботу з п’ятниці, та з суботи на неділю, також непоодинокі випадки астрономічних екскурсів. Аби тільки погода дозволяла. Спостереження небесних світлин та опівношне спілкування на тему побачених Юпітера, Сатурна, Марсу та Венери. Звісно ж Місяця, Сузірь та інших об’єктів зоряного неба. І в цілому того манливого і далекого зоряного світу. Зауважу, це попри досить обмежені можливості учбового телескопу. Але Діма згодом здійснив спробу вступити після закінчення десятого класу до омріяного ним астрономічного факультету. Не дивлячись на гарну загальну ерудицію та добру підготовку, чогось там трохи не вистачило йому при вступі. Не відомо й зараз чого ось саме. Тож він змушений був вдома піти на працю до заводу, якраз була вакансія в його батька на СМВО ім. Фрунзе. Він не покидав своєї мрії стати астрономом. Взяв і розробив, а потім власноруч він сконструював телескопа, в якому дзеркало було завбільшки 16 сантиметрів діаметром. За системою Касегріна, що як для любителя було вже завдання з досить пристойним рівнем. Не кожен міг би довести це до розуму, але його саморобний телескоп був працюючий. А в наступний рік він спробував ще раз вступити, та знов щось постало на заваді до вступу. Мені й досі то невідомо. Тож в осені повисла служба в Совітській Армії, як не крути, бо якраз був туди настав осінній призив. Запам’яталися, можна казати що аж вкарбувалися в пам'ять тії його проводи, юрба його друзяк та надгучна музика. Самий менший серед них там, я виявляв чомусь неабияку активність, особливо це було гарно робити, тупцюючи в ритмі волаючоі музики. А як фінішний акорд пролунала улюблена композиція «Space Track in» від Deep Purple. Доволі навиламувавшись в танцюючій купі , як завершуючи кульмінацію, треба ж було найменшому взяти та й видертися Дімі на плечі і ефектно повиснути на його шиї. Чи були тоді овації невідомо наразі, але й зараз то є факт що люба група AC DC тільки ще могла здогадуватися про виконання подібного елементу Шоу. Дмитро в РА пішов служити, тож його друзяки якось і порозсмоктувалися. А далі розпочалися й інші компанєйства вже ближчі за віком і до школи).

 

CULTPROVID

З твоїх спогадів, очевидне дитяче та юнацьке захоплення  не тільки астрономією, космонавтикою а ще й музика. Тож. Що саме мотивувало зробити аудіо? Яка прив’язка до конкретного астронавта?

 

Олег Харч

Та, насправді, звук і зокрема музика мене теж вабили на рівні з астрономією та космічною темою. У вище згаданих описах я частково торкався цієї теми. Після служби в РА, коли  я повернувся до Сум, мав товариша, який був учасником такого собі ВІА, і грав там на ударних. До того ж він захоплювався, технікою випалювання на дереві. Щоправда він нічого свого не створював, на відміну від мене. Але був серед організаторів чергового музфесту в МЦ Романтика. Зробив я в техніці декілька дивних пано на папері з різним музичним контекстом. І ми вивісили в залі та коридорі свої твори. Ідея була в поєднанні музики та певної візуальності. Спроба недосвідчена та провальна. Але поступово на сьогодні я тепер більш чітко розумію, що візуальна та звукова картина мають місце. Це паралельне художнє висловлювання. І в проекті Ласкаво Просимо Ілон Маск! Мені хочеться донести ідею цими художніми мульти інструментами водночас. От така давня мотивація.                                                                                                                                 

 

Роботи візуальні, я так собі задумав, як  більш конкретні та лаконічні. Хіба що самі дощечки хотілося зробити ліричними. А от кожну з одинадцяти аудіо-скульптур я спробував абстрагувати. У кожній скульптурі є свій пульс( там присутня музична ритмічність), є свій характер і навіть власна драматургія. Вони досить різні структурно і коливаються в часі. Тому що художнику треба робити підкреслену , притаманну саме цій конкретній людині. І так це їхній від мене звуковий портрет. А ще я задумав певний сеанс медитативності під час слухання. Якщо це вдасться,  я буду потішений таким результатом. Хоча це все ж буде експериментом. І поки я не знаю точно, чи потрібно такий гібрид візуальності і саунда надалі запроваджувати в мої художній практиці?

Але відзначу, що у візуальній пластиці я працюю вже тривалий час. А от зі звуком точно понад рік. Перед тим я вирішив пошукати себе у відео арті. Так,то є цікаво і буде далі продовжуватися. Та потреба звукового оформлення відео, спровокувала більше уваги саме до звукових колажів, як самостійного напряму.Та все ж після певних роздумів та консультацій зі спеціалістами. Я зрозумів що колажуванню личить візуальне сприйняття. А от звуком можна наприклад ліпити, різати чи заливати форми болванок. Нехай скульптори мене вже вибачать, але я вирішив артикулювати свою звукову творчість- саме як звукова скульптура. Ви навіть не уявляєте як це глибоко затягує. Нажаль в Україні цього спрямування дуже мало і події велика рідкість. І це проект - своєрідна можливість демонстрації звуку. Але на велику радість, саунд артисти дуже потужно інтегровані у світову звукову спільноту. Є вже чимало потужних інтернет платформ із велетенською армією своїх фанів. Я поки що користуюся двома ресурсами. Це багаторівневі структури, як для початківців так і до профі вищого гатунку.

https://soundcloud.com/user-277648254

https://olegkharchgroup.bandcamp.com/

https://vimeo.com/533969154

 

CULTPROVID

Імовірно в твоєму запрошенні до Ілона Маска присутній натяк на подорож.

Який твій дім (якщо це виставка, чи музей, чи галерея) запрошуєш додому чи в країну?) Дім сприймати в контексті Києва / України / Кмитова чи Житомирської області?

Олег Харч

Ну, маю на увазі не конкретно запросити Ілона до себе додому. Хоча була б рішуче цікавою його реакція, якщо вже так розібратися. Можливо то епатажне бажання – такий собі художній жест. Адже запросити, це схоже на виклик самому собі. Беручись за здійснення всіх елементів -“Wellcome Elon Musk! Ласкаво просимо Ілон Маск!", так і є виникали постійні складні завдання. Та створення мультидисциплінарного проекту, то вже саме змагання зі самим собою. Так що, почути його особисту оцінку. Вартує. А якщо він приїде особисто, не відмовлюсь провести екскурсію. Так і передайте йому принагідно. Ось уявляю, що от Маск ходить залами по музею! Споглядає твори радянського минулого. Там є що подивитися. Мабуть черга буде з місяць, а то й за два.

https://soundcloud.com/user-277648254/sets/wellcome-elon-musk                               

Мені завжди є цікавим шлях людини, не з точки зору “от він такий тепер супер відомий, і як же це йому вдалося?”. А саме, кортить дізнатися щодо трансформації його поглядів стосовно засвоєння Космічних просторів. Нам відома зовнішня та показова для публіки частина. І немає тої безлічі деталей та маленьких моментів, які відкривають внутрішній світогляд людини. Ця медійна популярність надто шкідлива для розуміння його як людини, і з цим цинічним та споживацьким підходом ми і він мусимо миритися, нажаль. Кожен є мрійником в душі. А успішний мрійник- велика загадка.

 

CULTPROVID

Можливо, Олеже, варто також познайомится з деталями? І пройтися пантеоном з наших космічних героїв. Це все досить пізнавально для загалу.

 

Олег Харч

Так звісно. Кожен герой космонавт заслуговує в моєму проектові на окрему увагу. У всіх них є наявний персональній портрет, дещо схожий на ілюмінатор (або таріль, я не обмежую фантазію глядача - але мені до вподоби наївне мистецтво, чи прімітивне. Тому саме такий живописний розпис на дереві є слушним за формою), тактильність поверхонь природно гармонізується з обгорнутими навколо рушниками.Також, мені прийшлося докласти чимало аудіо зусиль, і кожному герою присвячується звукова скульптура. Хоча крім присвяти, там присутній пошук а отже й експеримент. Тобто спроба звести до купи, під один знаменник природні, синететичні, ритмічні, фрагменти музичних фраз. Але давайте почнемо з того, що наш рушник до цього часу залишається також символом доброзичливості й гостинності, тому шанованих гостей зустрічали хлібом-сіллю на вишитому рушнику. Прийняти рушник, поцілувати хліб символізувало згоду, духовну єдність. Мені видається доречним такий саме хід. Рушник з Ілоном, він такий собі універсальний і об’єднуючий всіх.

Перед тим як вітати гостя з далекої дороги за столом, господиня вішала йому на плече чистий рушник-утирач і зливала з кухлика на руки воду з криниці.

Окрім звичая зустрічати із хлібом на рушнику поважних гостей, зберігся звичай дарувати хліб на рушнику з якоїсь урочистої нагоди.

Інші ж десять рушників у поєднанні з портретами - ну як же не привітати і самих героїв космонавтів та астронавтів?

Звісно ж до героїчного пантеону слід вписувати кожного підкорювача космічних просторів.Їх кажуть зараз вже за пятьсотень налічується. Зараз цілком можливо вже будуть і перші марсопрохідники. Це я вважаю буде актуальним допоки існуватиме людська цивілізація.

 

Астронавти:

Алан Б. Шепард молодший.

 

5 травня 1961 року Шепард здійснив 15-хвилинний суборбітальний політ на космічному кораблі "Freedom 7", який досяг висоти 185 км. Той легендарний політ відбувся всього через 23 дні після того, як радянський космонавт Юрій Гагарін став першою людиною, яка здійснила подорож у космосі, але політ Шепарда активізував космічні зусилля США і зробив його національним героєм.

Входить до групи космонавтів "Mercury Seven".

"Аполлон-14" був восьмою місією "Аполлон" з екіпажем і третьою, яка приземлилася на Місяць. Під час двох місячних прогулянок екіпаж проводив наукові експерименти та зібрав 94 фунти гірських порід та ґрунту.

Екіпаж складася з командира Алана Б. Шепарда-молодшого, пілота місячного модуля(LM) Едгара Д. Мітчелла та пілота командно-службового модуля(CSM) Стюарта А. Руза.За час перебування на місячній поверхні (33,5 години; 67 годин, з 34 орбітами) Шепард та Мітчелл виконали 2 EVA за 9 годин 35 хвилин і вперше використали ручний візок. А ще Шепард примудрився використати імпровізовану ключку для гольфу і вдарив два м'ячі для гольфу, перший - близько 200 ярдів, другий - близько 400 ярдів.

20 лютого 1962 року ракета "Atlas" успішно винесла на орбіту "Friendship7" сенатора Джона Глена і надії цілої нації - польоту, який започаткував нову еру космічних подорожей, що врешті призвело до того, що американці ходили по Місяцю в кінці 60-х. Незабаром за Гленом вийшли на орбіту колеги Скотт Карпентер, Вальтер Ширра та Гордон Купер. Їхні колеги - астронавти з "Меркурій" Алан Шепард і Вергілій "Гус" Гриссом виконували раніше суборбітальні рейси. Я відчуваю певну незручність, бо постать Алана цілком спів ставна із Гагаріним. Але дізнався я про нього лише за двадцять років. І сьогоднішнє місце в проекті сподіваюся я дещо змінить у ставленні до найперших землян-підкорювачів.

https://soundcloud.com/user-277648254/1-wellcome-elon-musk-fragment-1-tuc-new-123-mix-down-welcome-alan-b-shepard-jr

 

Нейл Амстронг – він мені з дитинства залишився визначним підкорювачем місяця.

 

Хоча то було в липні 1969 році коли ще навіть не міг й усвідомити значення його подвигу. А за п’ять шість років я хоч і дуже мало але знав хто він. Відлетіли в ту подорож він та його товариші на пілотованому кораблі "Apollo 11". Нейл Армстронг приєднався до Національного консультативного комітету з аеронавтики (NACA) в лабораторній лабораторії польоту Льюїса, Клівленд, Огайо, в 1955 році. Він перейшов на високошвидкісну льотну станцію NACA в Едвардсі, штат Каліфорнія, в липні 1955 року, вченим аеронавігаційних досліджень. Пізніше того ж року він став пілотом-дослідником. Нейл був названий одним з дев'яти космонавтів для проектів НАСА "Gemini" та "Apollo", залишивши Центр пілотованих космічних кораблів Національного управління аеронавтики та космосу, Х'юстон, штат Техас, у вересні 1962 року. Він був членом групи пілотів USA-NASA Dyna-Soar і вивчав підходи X-20 Dyna-Soar та маневри на переривання за допомогою реактивних літаків F-102A та F5D. Пізніше Армстронг накопичив у просторі 8 днів і 14 годин, включаючи 2 години 48 хвилин ходьби на Місяці. У березні 1966 року він був командиром місії Gemini 8, яка здійснила перше успішне стикування двох машин у космосі. Як командир космічного корабля для місячної місії "Аполлон-11", 20 липня 1969 року він став першою людиною, яка ступила на Місяць.

https://soundcloud.com/user-277648254/2-welcome-elon-musk-soundtre-welcome-neil-armstrong-mixdown/s-8EauZETrAt6

 

Джон Глен молодший.

 

У квітні 1959 Гленн був обраний для першого орбітального польоту - "Mercury Seven", до нього приєдналися Скотт Карпентер, Гордон Купер, Гас Гриссом, Уоллі Ширра, Алан Шепард і Дік Слейтон.

А 20 лютого 1962 року його космічна капсула "Friendship 7" була запущена з мису Канаверал,в штаті Флорида. Його орбіта коливалася приблизно від 161 до 261 км (100 до 162 миль) у висоту. Політ пройшов здебільшого за планом, окрім несправного двигуна, який змусив Глена керувати "Friendship 7" вручну. Несправний перемикач на борту також передав неточне повідомлення контролеру місії про те, що тепловий екран був звільнений. Йому сказали не випускати зграю ретро -ракет у задній частині космічного корабля після того, як вони вистрілять (Управління місією сподівалося, що якби тепловий щит був випущений, ремінці ретро- ракетної зброї утримували б щит досить довго, щоб Гленн вижив при повторному виході). Гленн здійснив ще три орбіти, приземлившись майже через 5 годин після запуску в Атлантичному океані поблизу Великого Турка – це є острів на островах Туркс і Кайкос. Він став національним героєм. Мушу зазначити,більш детально про ту орбітальну звитягу Глена, вдалося дізнатися в епоху Інтернета. Він входить також до групи космонавтів "Mercury Seven".

Гленн, підполковник Корпусу морської піхоти США, був серед семи чоловіків, обраних Національним управлінням аеронавтики та космосу (НАСА) в 1959 році першими американськими космонавтами. Нагороджений відзнакою для пілота, він здійснив майже 150 бойових завдань під час Другої світової та Корейської війни. У 1957 році він здійснив перший безперервний надзвуковий політ через США, пролетівши з Лос-Анджелеса в Нью-Йорк за три години 23 хвилини.

У квітні 1961 року, як ми всі знаємо радянський космонавт Юрій Гагарін був першою людиною в космосі, і його космічний корабель "Схід 1" здійснив повну орбіту до повернення на Землю. Менш ніж через місяць американець Алан Б. Шепард-молодший став першим американцем у космосі, коли його космічний корабель Freedom 7 був запущений на суборбітальний політ. Американський "Гус" Гриссом здійснив черговий суборбітальний політ у липні, а в серпні радянський космонавт Герман Тітов провів у космосі на борту "Восток-2" більше 25 годин. Як технологічна держава, Сполучені Штати виглядали набагато другосортними порівняно зі своїм супротивником у холодній війні. Якщо американці хотіли розвіяти це поняття, їм потрібен був багатоорбітальний політ до прибуття чергового радянського космічного просування.

20 лютого 1962 року NASA та полковник Джон Глен здійснили цей подвиг польотом космічного корабля "Friendship 7", який здійснив три орбіти Землі за п'ять годин. Глена привітали тоді в США, як національного героя, і 23 лютого президент Джон Кеннеді відвідав його на мисі Канаверал. Пізніше Гленн виступив перед Конгресом і в Нью-Йорку влаштував парад із стрічками.

https://soundcloud.com/user-277648254/3-welcome-elon-musk-thu-mixdown-welcome-john-glenn-jr

 

Доктор Саллі Райд.

 

18 червня 1983 року вона стала першою американською жінкою в космосі під час ракети на орбіту на борту шаттла "Challenger". Місія човника тривала шість днів, і за цей час вона допомогла розгорнути два супутники зв'язку та здійснити різноманітні експерименти. У жовтні 1984 року вона служила на другій космічній місії на борту "Challenger"; до складу екіпажу входила ще одна жінка - подруга дитинства Райд Кетрін Салліван, яка стала першою американкою, яка була у космосі. У 1977 році Райд відгукнулася на оголошення в газеті, розміщене Національним управлінням аеронавтики та космосу (НАСА). Розуміючи, що технологічні та наукові навички настільки ж важливі для майбутнього Космічної програми, як і добрі пілоти, НАСА розпочало пошук молодих вчених, які могли б стати "спеціалістами місій" у майбутніх космічних польотах. Райд була однією з лише 5 жінок, відібраних до класу НАСА 78 року. Її природні спортивні здібності були неймовірною перевагою, оскільки вона тренувалася в NASA у 1977 році. Стрибки з парашутом та тренування з виживання на воді супроводжували її технічні та наукові інструкції.

Райд постала одним із п'яти членів екіпажу на борту космічного човника "Challenger STS-7". А 18 червня 1983 року вона стала першою американською жінкою в космосі і наймолодшою ​​американкою в космосі. На виконання місії пішов тиждень. Перед її запуском у доктора Райда кілька разів брали інтерв’ю про її підготовку до виходу в космос. Серед питань про її навчання їй також задавали питання про те, як простір впливатиме на її здатність до відтворення та який макіяж вона збирається взяти на себе. Вона вирішила питання з грацією, а згодом сказала: «Шкода, що це така велика справа. Шкода, що наше суспільство не йде далі".

Під час місії Райд була бортінженером. Вона запустила два супутники зв'язку та керувала механічною рукою "Challenger", а також проводила експерименти. Під час інтерв’ю 2008 року Райд згадував: «У день запуску навколо нас у приміщенні екіпажу було стільки хвилювання і стільки подій, навіть по дорозі до стартової площадки, я тоді не надто переймалася про це —Та я зрозуміла, якою честю було бути обраним першим, хто отримав шанс вийти в космос ".

5 жовтня 1984 року Райд відправився в чергову місію-човник - STS-41G. Вона провела вісім днів, проводячи наукові спостереження Землі. Вона також працювала над техніками заправки "Challenger". Після своєї другої місії Райд працювала над розслідуванням аварії Челленджера(Challenger) 1986 року. А згодом по завершенні розслідування вона взяла на себе роль спеціального помічника адміністратора НАСА з питань далекого та стратегічного планування.

https://soundcloud.com/user-277648254/4-wellcome-elon-musk-ert-welcome-dr-sally-ride-mixdown

 

Доктор Гіон С. Блуфорд - молодший.

 

Дуже вродливий, і з можна сказати акторською зовнішністю - учасник найчисельнішої космічної одіссеї.  Блуфорд та ще п’ятеро астронавтів провели понад 70 експериментів у "Spacelab". "STS-61A" здійснив політ у повному складі з восьми космонавтів, що досі є рекордом для більшості людей в одному космічному польоті, і стало останньою місією "Challenger" до того, як він вибухнув незабаром після вильоту 28 січня 1986 року. Підполковник ВПС США Гіон С. Блуфорд стає першим афроамериканцем, який здійснив подорож у космос, коли космічний човник "Челленджер" піднявся на третю місію. Це був перший нічний запуск космічного човника, і багато людей не лягали допізна, спостерігаючи, як космічний корабель вирує з мису Канаверал, штат Флорида, о 02:32 ночі.

Челенджер провів у космосі шість днів, за цей час Блуфорд та його чотири колеги-члени екіпажу запустили супутник зв'язку для уряду Індії, встановили контакт із помилковим супутником зв'язку, провели наукові експерименти та випробували робототехнічну руку човника. Незадовго до світанку 5 вересня шатл приземлився на авіабазі Едвардс в Каліфорнії, завершивши найбільш бездоганну місію човника на той час. У 1979 році його прийняли до програми космонавтів США. Свій перший політ він здійснив у 1983 році в якості спеціаліста місії на "shuttle 8". Згодом він здійснив ще три місії на "shuttle", охоплюючи на орбіті 700 годин.

https://soundcloud.com/user-277648254/5-wellcome-elon-musk-snd-desem-24-1-mix-down-welcome-dr-guion-s-bluford-jr

 

Космонавти:

Юрій Гагарін.

 

Космічний корабель "Восток 1" Гагаріна був запущений о 9:07 за московським часом 12 квітня 1961 р., Здійснив орбіту Землі раз на 1 годину 29 хвилин на максимальній висоті 187 миль (301 км) і приземлився о 10: 55 ранку в Радянському Союзі. Політ у космос приніс йому негайну світову славу. Нагороджений орденом Леніна, званий Героєм Радянського Союзу та льотчиком-космонавтом Радянського Союзу. У квітні 1961 року Гагарін став першою людиною, яка здійснила подорож у космос, вивівши на орбіту борт "Восток 3КА-3" ("Восток 1"). Після польоту він став світовою знаменитістю, широко гастролюючи для пропаганди радянських досягнень. Під час польоту 27-річний льотчик-випробувач і промисловий технік також став першою людиною, яка здійснила орбіту навколо планети, і подвиг його космічної капсули був здійснений за 89 хвилин. Восток 1 обертався навколо Землі на максимальній висоті 187 миль і повністю керувався автоматичною системою управління. Єдине, що він міг вимовляти протягом однієї години 48 хвилин у космосі, було: «Політ триває нормально; Все добре.". Тріумф радянської космічної програми у виведенні першої людини в космос став сильним ударом для США, які запланували свій перший космічний політ на травень 1961 року. Більше того, Гагарін здійснив орбіту навколо Землі, що не змогли досягти американські космічні програми до лютого 1962 р., коли вже астронавт Джон Глен здійснив цілих три навколишніх орбітальних польотів в «Дружбі 7». На той час Радянський Союз уже здійснив черговий стрибок у «космічній гонці» рейсом космонавта Германа Титова у серпні 1961 р. У «ВОСТОК 2». Титов опанував вже 17 обертів навколо орбіти і провів у космосі більше 25 годин.

https://soundcloud.com/user-277648254/session-yuri-gagarin-mixdown

 

Валєнтіна Тєрєшкова.

 

Радянська космонавтка, перша жінка, яка здійснила подорож у космос. 16 червня 1963 року вона була запущена на космічному кораблі "Восток 6", який здійснив 48 орбітальних кіл за 71 годину. Одночасно в космосі був Валерій Биковський, який був запущений двома днями раніше у "Восток 5", тож обидва космонавти успішно приземлились 19 червня. О 12:30 PM 16 червня 1963 року молодша лейтенант Терешкова стала першою жінкою, яку випустили в космос. Використовуючи свій радіопозивний (псевдонім) Чайка (Чайка), вона повідомила: "Я бачу обрій. Світло-блакитна, красива група. Це Земля. Яка вона прекрасна! Все добре".

Пізніше Терешкову побачили посміхаючуюся по радянському та європейському телебаченню, олівець та бортовий журнал плавали перед її обличчям. Восток VI здійснив сорок вісім орбіт (1 200 000 миль) за 70 годин 50 хвилин, наближаючись до 3,1 милі від раніше запущеного "Востока V", яким керував космонавт Валерій Биковський. Її місія тривала трохи менше трьох днів (два дні, 23 години та 12 хвилин). За один рейс вона записала більше часу польоту, ніж усі американські астронавти Меркурія, які прилетіли до цієї дати разом. І Терешкова, і Биковський були рекордсменами. Биковський провів майже п'ять днів на орбіті, і навіть сьогодні він зберігає дані про те, що провів найдовший проміжок часу лише в космосі.

Політ Терешкової підтвердив результати радянських випробувань, що жінки мали таку ж стійкість, як і чоловіки, до фізичних і психологічних стресів у космосі. Насправді тести показали, що жінки насправді могли переносити сили G (сили тяжіння) краще, ніж чоловіки.

https://soundcloud.com/user-277648254/7-wellcome-elon-musk-a-monday-m-welcome-valentina-tershkova

 

Гєрман  Тітов. (11 вересня 1935 - 20 вересня 2000)

 

- радянський космонавт, 6 серпня 1961 року ставший другою людиною, яка здійснила орбітальне коло навколо Землі, на борту "Востока 2". Він був четвертою людиною в космосі, враховуючи суборбітальні подорожі американських астронавтів Алана Шепарда та Гаса Гриссома. Герман Тітов, якому ще не було  й 26 років від народження після запуску, залишається наймолодшою ​​людиною, яка  побувала в космосі. Політ Титова нарешті довів, що люди можуть жити і працювати в космосі. Він був першою людиною, яка кілька разів здійснила орбіту навколо Землі (загалом 17), першою, хто пілотував космічний корабель і провів у космосі більше доби. Він також був першим, хто спав на орбіті і страждав від космічної хвороби (ставши першою людиною, що зригувала в космосі). Тітов зробив перші ручні фотографії з орбіти, встановивши таким чином рекорд сучасної космічної фотографії. Він також був першою людиною, яка зняла Землю за допомогою професійної якісної кінокамери Konvas-Avomat, якою користувався протягом десяти хвилин. З цього моменту посилене тренування було не лише обов'язковим, без них просто було неможливо уявити свій день. Це був особливо напружений етап життя. Прагнення до зірок перестало бути дитячою мрією – і стало можливим здійснення космічного польоту.

Звичайно, першим, хто полетів у космос, є Герман Тітов, справді подобається. Після успішного польоту Гагаріна почуття були дуже важкими: радість від польоту була успішною, і шкода, що він був не першим космонавтом.

До речі, при посадці він майже не був на залізничних коліях, коли поїзд наближався до нього на повній швидкості. Удача супроводжувала його - чудово, що нам вдалося сісти за 5 км (!) Від залізничної колії.

Я зробив багато вильотів на літаках, стрибнув з парашута. Завдяки своїм льотним досягненням космонавт Герман Тітов, біографія якого дуже цікава, але в той же час нагадує біографію найзвичайнішої людини того часу, був включений до загону радянських завойовників Всесвіту.

Герман Титов в загоні космонавтів був дублюючим Юрієм Гагаріним, готуючись до польоту

https://soundcloud.com/user-277648254/8-wellcome-elon-musk-vostok-welcome-hermann-titov

 

Алєксєй Лєонов.

 

18 березня 1965 року Леонов покинув Землю під час першого польоту в космос з місією "Восход 2". Леонов перебував пілотом 26-годинного польоту, яким командував Павло Беяєв. Через дев'яносто хвилин після запуску Лєонов залишив відносно безпечну оазу свого космічного корабля і став першою людиною, яка вільно плавала у безмежному, тихому просторі космосу. Хоча навіть в дитинстві до мене приходили роздуми і запитання - а чи дійсно людей там оточує суцільна відсутність звуків? Тож в цьому проекті я намагаюся дати відповідь на те давнє запитання. У 1975 році Леонов керував місією "Союз 19" і брав участь у першому побаченні між радянським та американським космічним кораблем - місії, відомої в США як проект випробувань "Аполлон-Союз" (ASTP). Космонавт Валерій Кубасов служив бортінженером "Союзу".

Після того, як "Аполлон" зістикувався із "Союзом", екіпажі США та СРСР змогли переходити з одного космічного корабля на інший. Лєонов провів на американській стороні 5 годин 43 хвилини (він вивчив англійську мову і тричі відвідував Космічний центр Кеннеді в Х'юстоні, готуючись до місії). Після 44 годин пристикування один до одного, два космічні апарати розділилися, а пізніше пройшли другий успішний тест на стикування, який тривав ще 3 години.

"Союз-19" висадився 21 липня 1975 року і ознаменував кінець часів Лєонова в космосі. Він був нагороджений другою нагородою Героя Радянського Союзу за місію ASTP.

Перший радянсько-американський політ

У перші місяці 1973 року Радянська академія наук спільно з НАСА розпочала підготовку персоналу для космічних кораблів "Союз" і "Аполлон". Кандидати повинні добре розуміти космічні технології, знати іноземні мови, мати високу кваліфікацію та професіоналізм. Космонавта Леонова призначили командиром вітчизняного корабля. Спільний політ, який тривав понад п’ять днів, викликав великий інтерес у всьому світі. В ході своєї роботи перший радянський космічний корабель стикувався з американським космічним кораблем. Крім того, космонавти провели багато важливих біомедичних, астрофізичних та технологічних експериментів.

Нова космічна експедиція була запланована в середині березня 1965 р. Вона складалася з двох людей. Командиром був призначений Павло Бєляєв, а пілотом - А. А. Леонов. Політ повинен був відбутися на космічному кораблі "Восход-2", який, у порівнянні з першою версією, був модифікований.

Спочатку в завдання експедиції входило здійснення втечі людини у відкритий космос, і це розглядалося як частина місячної програми СРСР.

Корабель "Восход-2" з Бєляєвим і Леоновим на борту був спущений на воду 18 березня 1965 року.

На відкритому просторі.

Після того, як космічний корабель вийшов на орбіту, необхідно було реалізувати головну мету польоту - космічний прогулянку. А. А. Леонову довелося вирішити цю проблему. Космонавт негайно перемістився до шлюзової камери, після чого командир екіпажу закрив відсік і розпочав його розгерметизацію. Тоді Олексій Архипович залишив шлюзову камеру і вийшов на відкритий космос. Саме цей вчинок для цілого світу став відомим А. А. Леонову (космонавту). Фото його перебування на відкритому просторі знаходиться нижче.

Слід зазначити, що перебуваючи на вулиці Олексій Архипович почувався незручно: температура його тіла піднімалася, посилювалася пітливість, збільшувалась частота дихання та серцебиття. На відкритому просторі космонавт провів більше дванадцяти хвилин.

https://soundcloud.com/user-277648254/9-welcome-elon-musk-dark-light-welcome-alexey-leonov-mixdown/s-zRrx9HNaQmN

 

Леонід Каденюк.

 

Український космонавт, який літав на американському космічному човні " Columbia" і був першим громадянином України в космічному просторі. Незважаючи на те, що він закінчив навчальний центр космонавтів імені Юрія Гагаріна в Зоряному місті в 1978 році, до першого польоту в космос Каденюка минуло майже 20 років, який, за іронією долі, був не на борту радянського корабля "Союз", для якого він навчався як бортмеханік, а на американському космічному човнику.

Перебуваючи в програмі космонавтів, Каденюк пройшов льотну підготовку на багатьох видах кораблів, включаючи "Союз", "Союз-ТМ", космічну станцію "Салют" та орбітальний комплекс "Мир". Він пройшов підготовку командира орбіти "Буран", і йому приписують поліпшення посадки та зниження траєкторій цього корабля. В якості пілота-випробувача він освоїв 54 типи літаків, а в 1989 році здобув ступінь магістра машинобудування в Московському авіаційному інституті. Навчання Каденюка також включало вивчення біології та ботаніки з акцентом на наукові експерименти в галузі мікрогравітації.

У 1996 році він вступив до Інституту ботаніки НАН України в рамках українсько-американської співпраці з космічної біології. 19 листопада 1997 р. Каденюк вилетів в якості спеціаліста з корисного навантаження на борту космічного човника " Columbia" на місії "STS-87", де провів експерименти з метою виявлення впливу невагомості на ріст рослин і біомасу. У березні 1965 року відбувся спеціальний льотний умивальник радянської та світової космонавтики. Тоді космонавт Леонов був у ролі другого пілота корабля "Восход-2" (першим був П. І. Бєляєв). Під час цього польоту людина вперше опинилася в космічному просторі. На відстані п’яти метрів від корабля він провів 12 хвилин 9 секунд. Олексій Архипович Леонов - космонавт, який здійснив це, тим самим започаткувавши новий виток космічної діяльності людини. Після цього кар’єра його бурхливими кроками пішла вгору. У період з 1967 по 1970 рік він навіть очолював групу, яка готувалася до польоту на Місяць.

https://soundcloud.com/user-277648254/10-wellcome-elon-musk-spase-cimbaly-mixdown-welcome-leonid-kadenyuk

 

CULTPROVID

Чудово. В мультімедійному проекті від Oleg Kharch Group можна спостерігати також центральний елемент дійства- модель ракети Ілона Маска Falcon Heavy. Звісно 12 квітня після віртуальної презентації (https://vimeo.com/536007198) виник досить широкий фантазійний ряд, якщо подивитися обговорення в художньому середовищі на фейсбуці. Ти як автор, цілком артикульвано наголосив,що тут присутній лише символ ракета=хліб. Це обрядове і водночас природнє сполучення в сенсах. От хліб це традиція гостей зустрічати.Тому напевно слід поговорити про старт проекту. Чому хліб такої форми? Коровай? Чи батон яка пекарська форма була задумана від початку?

 

Олег Харч

На осінь 2019 року планувалася одна художня подія, пов’язана з хлібом. Так сталося,що в мене не вийшло там заявитися і прийняти участь відповідно. Але мій добрий знайомий і видатний художник -концептуалист В’ячеслав Ахунов намірився представити свій артоб’єкт " Бібліотека". Такого експерименту я ніколи не здійснював раніше. Ну і разом з дружиною Олечкою Шуваловою ми взялися допомогти В’ячеславу у здійснені цього незвичного задуму, де художнім об’єктом поставав би справжній хлібний буханець. Олечка тричі купляла ті хлібини, і лише остання спроба була можна сказати вдалою. Час підтискав, а вихідний матеріал був вельми гоноровий. Але сам цей художній хід, сподобався і своєю глибинною суттю, і виразною лаконічністю. Взагалі-то українські художники насправді часто не сміливі при виборі медіа, при реалізації своїх ідей. Мені видається помилковим, що артисти дуже захоплюються технологічністю, адже виразити свою ідею можна самим різними матеріалами і навіть за відсутності бюджету в проекті здійснити сміливе і водночас аскетичне виконання. Ось, до прикладу, в Італії пів- століття назад виникла течія "arte povera".Це тоді були абсолютно маловідомі бідні, як церковні миші художники. І вони звернулися до дуже простих матеріалів, по факту що лежало під рукою, то й використовувалося. І почали настійливо опрацьовувати. Кожен власну ідею  подавав внятно і чітко, без зайвого пафосу. Джермано Чєлант, Яніс Кунеліс, Маріо Мерц, Лючано Фабро, Джузепе Пєноне, Піно Паскаллі ну так можно й до сотні імен пригадати. Це надихаючий приклад для руху зараз нам, сучасним українським художникам.

Та повернуся до теми. Отже, коли ми разом здійснили той експеримент, стало зрозумілим, що це хліб вічне поле для наших бажань. Хліб- це по суті один із засадничих моментів Людства. В ньому і Життя і Смерть. Відповідно що і ставлення до нього таке сакральне. От і Космос, це теж мета людини і її стимул до пізнання Вічного. Тож пропускаючи технологічні моменти, виникла ідея образу - символу. Ракета-хліб. Я не можу використати справжню ракету, якої завгодно моделі. І випікати чи виготовляти художній об’єкт з хлібу чи борошна, ох як не легко, скажу я вам, то відтворити. Тож і пришла раціональна думка, що до створення цього символу - симулякру у вигляді невеличкої SPACEX.

 

 

До речі в такій подачі моєї ідеї, присутній паралельний контекст художньої колаборації протилежних сутностей людських, справжності та штучності. Сприймайте тут натяк мого мистецького образу на використання в майбутньому штучного інтелекту. Гарний і дотепний Симуля́кр (фр. simulacre від лат. simulacrum— подібність, копія) завжди чіплятиме свою провокативністю. А комусь нехай там за парєбріком здається, що в них той Хліб вкотре забрали американці. Ось на цей раз, вже те Маск утнув і відправляє людей до Космічних просторів та відправляє. Чим не позитивчик, нам тут в Україні?

Та все ж важливіші й дещо інші мотиви- Про мрію, про те, що неймовірне ставати реальністю. Я вирішив натякнути, що дитячим наївним мріям в реальному житті може даватися шанс.

Тобто в існуючий контекст додається той відтінок, який пов'язує спогад хлопчика-піонера з реальністю сьогодення, поєднуючи час минулий з сьогоденням, позначаючи Маска каталізатором, діяльність якого спонукала мене як художника знову, на іншому витку життя висловити своє особисте ставлення до наукових і технічних досягнень лідерів в області аеронавтики. А лідером, природно, сьогодні вважається Маск і він як епіцентр американської науки і ракетобудування. Чи може бути при тому в Ласкаво просимо Ілон Маск суперечки в інтерпритації? Швидше за все так і є. Це теж мотив, практично кожного мого твору, то тут так само.

 

Наведу до прикладу ще одну важливу деталь.

Цитату зі щоденника піонера:

-Історія процесів що відбувалися на Місяці цікава сама по собі, але вона також тонко змістила погляд і на наше власне походження. Одним з найбільш значущих відкриттів 1980-х був гігантський удар 65 мільйонів років тому в Мексиці, який призвів до вимирання динозаврів, що дозволило подальший підйом ссавців. Це відкриття (уможливлено шляхом розпізнавання та інтерпретації виразних хімічних та фізичних ознак удару гіпер швидкості) відбулося безпосередньо під час вивчення ударних порід та форм рельєфу, стимульованих Аполлоном. Зараз вчені вважають, що наслідки є причиною багатьох, якщо не більшості, випадків вимирання в історії життя на Землі. Місяць зберігає цей запис, і ми детально прочитаємо його після повернення.

Вирушаючи на Місяць, ми продовжуємо отримувати нові уявлення про те, як працює Всесвіт, і про наше власне походження. Місячне дослідження революціонізувало розуміння зіткнення твердих тіл. Цей процес, який раніше вважався химерним і незвичним, зараз розглядається як фундаментальний для планетарного походження та еволюції - несподіваний зв’язок. Повернувшись на Місяць, ми сподіваємось ще більше дізнатись про своє минуле, і, що не менш важливо, побачити своє майбутнє.

Ще будучі у ранньому підлітковому віці до мене прийшло прагнення пізнання астрономії та космосу . Зірки, місяць, чорні дірки в далеких туманностях притягали мою увагу. Ну, й звісно ж, над люди – космонавти. Вони були важливими та героїчними, бо простягали руки до космосу. Навіть в часи Холодної війни до мого мозку потрапляла інформація , що є також і американські астронавти, та й телескопи їхні  були  вельми цікавими. Комуністи казали нам , мовляв – “ ті американські імперіалісти- наші вороги. А я от не розумів, чому саме?

Як і більшість радянських дітей, ми з друзяками придумували різні ракети з картону. Напихуючі їх з середини сіркою, вони добре палали та чомусь вперто не хотіли підійматися догори.

Однієї ночі мені - ще не комсомольцю, але вже не піонеру наснилося щось досить химерне. Ніби то я, знаходжуся в ошатному кабінеті та отримую завдання від вищого партійного керівництва. В особі Першого секретаря Центрального Комітету Всесоюзного Ленінського Комуністичного Союзу Молоді(ВЛКСМ) Бориса Миколаєвича Пастухова. Суть завдання зрозуміла. Увійти в довіру клятих капіталістів та потрапити до одного з екіпажів Пілотованої місії від США. Це планувалося здійснити значно раніше, але Американці ж не були на місяці? Висадки не було, і це постановка в Голлівуді. А сьогодні Ілон запускає дрони на Марсі і скоро висадить людини на Марс-вигукнув я!.

 

Ця мрія колись піонера, цей сон і мої нотатки школяра та безліч малюнків космічних місій та підкорювачів Місяцю та Марсу і Всесвіту зараз є реальністю. Ніл Армстронг та Базз Олдрін в Аполлоні 11 благополучно приземлились у Море Спокою ще 20 липня 1969 р. ".

CULTPROVID

На завершення. Як, стосовно подальшого розвитку та просування проекту-“Wellcome Elon Musk! Ласкаво просимо Ілон Маск!"?

https://www.ukrinform.ua/rubric-culture/3264057-v-ukraini-prezentuut-artproekt-laskovo-prosimo-ilon-mask.html

 

Олег Харч

Хочу наголосити. Не дуже коректно знайомитися із сучасним художником виходячи з чогось одного(навіть супер відомого твору), чи наприклад проекту. Це знаєте, формат відомого Радіо, яке знайомить слухача з викоавцем обовязково тільки по одній хітовій композиції. Ніби то інше все навіть і не існує. Це шаблон і ні про що. Звернення до мультімедійності є наступним єтапом розвитку та пошуку інших сенсів. Плани є, та не в наших сучаних реаліях їх оголошувати завчасно. Скажімо так, є наміри та сподівання що цей поступ не буде покладений до художнього архіву. На створення всіх частин пішло майже два роки. Зараз протікає місячна музейна експозиція в Кмитові. І тут величезна та небанальна подяка куратору Вальдемару Клюзко, директору Ярославу Хитрому і головне моїй найважливішій помічниці і дружині Ользі Шуваловій.

 А далі, далі буде певне доповнення в експозиції проекту, вже зараз за лаштунками йде жваве обговорення- що робити. Мені не здається, що тут не тільки відбувся пошук цікавої форми. Такої от собі гарненької та сучасної дошки пошани космонавтів- астронавтів. Маю бажання опрацювати ще якісніше концептуальну складову -“Wellcome Elon Musk! Ласкаво просимо Ілон Маск!", щоби дійсно відповідати за якістю статусу музейного проекту. Кмитівський Музей показує себе флагманською інституцією для художників, спільноти. Тут не вперше проходять виставки експериментального українського мистецтва за останній рік. Попри кепське фінансування та пандемічні негаразди в Кмитові є бажання до руху вперед. Як художник, особисто я готовий до всіх пропозицій. Та найкращою підтримкою художника завжди вважаю це придбання в колекції його творів. Тому що не секрет, кошти які прийдуть наприклад за мої колажі, графічні роботи чи той самий живопис підуть на реалізацію цього та інших проектів. Як тут в Україні так і закордоном.

 

CULTPROVID

Декілька думок.

Вальдемар Клюзко- куратор Кмитівському музеї образотворчого мистецтва ім. Й. Д. Буханчука

В цьому проекті крім творчості самого автора є щє і мої як куратора- інтервенції які роблять проект ширшим в розумінні і глибшим в презентації і моя участь це взаємодія між місцем, часом і сенсом. Тому запрошую наочно побачити проект в приміщені Кмитівського музею і залишити відгук про цю виставку.

А стосовно художньої акції– із запрошенням  Ілона Маска до нас в гості. Це гарна фантазія перемішана з нашою реальністю. Хоча особисто мені, не говорити з ним хотілося б, а дихати одним повітрям, яке є в Кмитові. Це стара земля де ходили козаки і де була шляхта. Мені цікаво бачити глибину людини і не просити його грати перед камерами, мені цікаво відчути той дзен, де інергія великих ідей пробуджує землю на нові врожаї.

 

Євген Ващенко{v4w.enko}

 “Wellcome Elon Musk! Ласкаво просимо Ілон Маск!”- цей 12 трековий реліз несподівано потрапив мені на стіл від українського саунд продюсера (виробника звукової хвилі) Олега Харча - одразу привернув увагу нестандартним підходом до створення звукового простору. Скульптурність звуку що створюється із шарів текстур, що додаються із часом формують багатошарування та об'єм звуку. Можливо, інколи присутнє відчуття glitch- системи, що орієнтує авторський саунд у напрямку гармонійного глітч- нойзу чи ще наприклад ближчим є стилістика саунд ревьювера.

V4W.ENKO створює звукові та візуальні композиції на основі спеціальних програм, використовуючи програмне забезпечення Max / MSP / Jitter; інструмент візуального кодування, що використовується для створення інтерактивних візуалів, інсталяцій та складних інтерактивних середовищ. Євген Ващенко - український художник, який працює в галузі живої електроніки, інсталяції, скульптури, звукового мистецтва та відеомистецтва з 2007 року. Його робота реалізується шляхом маніпулювання самопрограмованими алгоритмами в режимі реального часу. З 2009 року він брав участь і виступав на багатьох медіа-фестивалях, таких як FIBER, Ars Electronica, CynetArt, Mutek, Kvitnu, NextSound та інших. Він випустив роботи над лейблами, такими як Kvitnu, Electroton, Nexsound, JNN, FRAMED тощо. З 2011 року він керує лейблом - FF'Space, який присвячений алгоритмічним та абстрактним підходам у мистецтві звуку, візуалізації, дизайну. та розробка мікропрограмного забезпечення. Під псевдонімом V4W.ENKO Євген виконує та розробляє алгоритмічні інструменти, інсталяції, звуки, об'єкти, візуальні зображення та графіку у всьому світі. У 2011 році аудіо / візуальний альбом компакт-дисків «Гармонічне співвідношення» V4W.ENKO був згадано «Qwartz Awards» (під керівництвом Альви Ното та Маталі Крассет), та номінований в категорії «Відкриття».

https://shapeplatform.eu/artist/v4w-enko/

графика
живопись
Искусство
музеи
современное искусство
Рейтинг +41
Сучасне мистецтво України та Світу. Непрофітний погляд та альтернативний підхід.
комментарии
ТОП Интервью
17/09

Митці Микола та Марина Соколови.  Інтервюер: Дана Пінчевська   Д. П.: Вітаю вас з майстерні відомих київських митців, — художника Миколи Соколова та його дружини, Марини.  М. ...

Календарь
31/10

Відкриття панно "Вікна"   27 квадратних метрів керамічної плитки.  16 точок України.  17 досвідчених керамістів.  І понад 300 пар рук, що змінюють творче обличчя ...

01/11

Паризька галерея «1831» презентує виставку фотографій київського художника Павла Мазая «VYTOKY». В експозиції представлені обрані роботи, створені в період з 2017 по 2021 рік ...

04/11

 Музейно-виставковий центр сучасного мистецтва Музею історії міста Києва та Ірина АКІМОВА презентують Артпроєкт «ПАМ'ЯТЬ ДУШІ/MEMORIES OF THE SOUL»   4 листопада ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **