Наверх
Меню
Меню
Статья
18/10
Знайомство з поліськими язичниками
154089078_3712801448775218_7704631309116922033_n.jpg
154089078_3712801448775218_7704631309116922033_n.jpg
UA417-002.jpeg
UA417-002.jpeg
UA419-001.jpeg
UA419-001.jpeg
UA419-002.jpeg
UA419-002.jpeg
UA438-001.jpeg
UA438-001.jpeg
UA412-003.jpeg
UA412-003.jpeg
UA435-004.jpeg
UA435-004.jpeg
UA434-004.jpeg
UA434-004.jpeg
UA435-001.jpeg
UA435-001.jpeg
199196477_4007401809315179_3429874471591801236_n.jpg
199196477_4007401809315179_3429874471591801236_n.jpg
179588187_3886768118045216_5632934638086587594_n.jpg
179588187_3886768118045216_5632934638086587594_n.jpg
155276265_3712803475441682_8255653242152533219_n.jpg
155276265_3712803475441682_8255653242152533219_n.jpg
155068041_3712803168775046_822547075572908999_n.jpg
155068041_3712803168775046_822547075572908999_n.jpg
154919775_3712804522108244_2316872329130747271_n.jpg
154919775_3712804522108244_2316872329130747271_n.jpg
154859972_3712805988774764_4717449341180192486_n.jpg
154859972_3712805988774764_4717449341180192486_n.jpg
UA302-002 d.jpg
UA302-002 d.jpg
154089078_3712801448775218_7704631309116922033_n.jpg
UA417-002.jpeg
UA419-001.jpeg
UA419-002.jpeg
UA438-001.jpeg
UA412-003.jpeg
UA435-004.jpeg
UA434-004.jpeg
UA435-001.jpeg
199196477_4007401809315179_3429874471591801236_n.jpg
179588187_3886768118045216_5632934638086587594_n.jpg
155276265_3712803475441682_8255653242152533219_n.jpg
155068041_3712803168775046_822547075572908999_n.jpg
154919775_3712804522108244_2316872329130747271_n.jpg
154859972_3712805988774764_4717449341180192486_n.jpg
UA302-002 d.jpg

Знайомство з поліськими язичниками

Текст і фото: Андрій Котлярчук

 

Знайомство з поліськими язичниками сталося випадково. Я досліджував притоки річки Тетерів на їх фотогенічність. Час від часу ці струмки нагадували мені справжні джунглі, над зовнішнім виглядом яких працювали дорогі декоратори з кіно. Чистий білий пісок на дні, мальовничий бурелом зверху робили картинку наче намальованою. А петлі, які робили стрімкі потоки приводили мене у захват. 

Одного разу знайшовши на військовій карті маленький потік з історичною назвою, вирішив його дослідити. Продравшись скрізь хащі, я застиг від побаченого. Це був справжній храм природи. Коріння велетенського дубу плескали води струмку. Його крона нагадувала шатер шапіто. Вона домінувала над лісом, в неї миттєво плутались пориви вітру та зупинялось світло. 

На протилежному березі струмка росли два дуби, стовбури яких колонами стрімко уходили в небо. Між ними відстань була трохи більше метра. Ці дуби були молодшими за патріарха гаю, але і вони приголомшували своєю величчю. Я перестрибнув струмок і став між ними. Руками автоматично доторкнувся до стовбурів. Дерева на дотик були шершаві та грубі. В цей момент я відчув хвилі щастя.

Неподалік від дубу був розбитий невеличкий стан, який скоріше можна було назвати лігвом. Дах з гілок та трави, сіно на землі, напроти місце для вогнища та стінка з колод для маскування променів ватри. Лігво виявилось настільки мальовничим, що я зрозумів, що проведу тут певний час з камерою.  

Тільки я виставив штатив, як з’явився господар гаю. Одягнутий у світлу льняну сорочку та такі ж штани, він був схожий на учасника фестивалю присвяченому Київській Русі. Але це було справжнє життя. Так я зіштовхнувся з культурою лісового народу з яким билася княгиня Ольга та інші хвилі загарбників. І ця культура Полісся значно відрізнялася від культури козаків та степу, на якій нас сьогодні виховують.

Неочікуване знайомство з поліськими язичниками у Священному гаю дало поштовх до нових досліджень. Стара віра досить толерантно та міцно переплелася з православ’ям, взяла до себе залишки тенгріанства та прийняла відлуння романських свят. Поступово, крок за кроком та рік за роком, в мене з’являлось все більше знайомих у глибинці Полісся, які розкривали перед моїми очима невидиме на поверхні буття скрите життя. 

В якийсь момент знайомство з новою для мене культурою дало поштовх для творчих ідей. Місцеві художники мене активно підтримали, а селяни розповідали, як «воно було раніше». З подивом я дізнався, що поліські святкові маски-личини взагалі не відрізняються від тих, які одягали жителі Стародавнього Новгороду 1000 років тому. Саме цим Полісся і цікаве науковцям та нечастим мандрівникам. Це останній куточок містики з архаїкою. Тільки тут вам можуть показати на хату відьми та колдуна, а у лісі серед боліт наткнутися на капище з ідолами. Тільки тут можна з подивом дізнатися про Свята Мертвих, поклонінням Священним камінням, або побачити своїми очима, як цілі села поклоняються деревам. 

Мені захотілося стати провідником у цей архаїчний світ містики, показати його за допомогою своїх художніх творів і саме тому я назвав проект «Ідентичність».

Для любителів фотографії можу додати, що всі світлини я робив на професійну чорно-білу плівку великого формату 4х5 та 5х7 дюймів. Знімав двома камерами та кількома об’єктивами. Найулюбленіший об’єктив оказався бронзовий Портрет-Апланат Еміля Буша 280/4 кінця ХІХ сторіччя. Саме він додав загадкової атмосфери світлинам.

 

комментарии
Календарь
10/12

Перформанс італійського митця Франко Аріаудо «Музейна гімнастика» у Національному художньому музеї України   10 грудня о 18:00 у рамках Giornata del Contemporaneo (Дня сучасності) ...

16/12

Напередодні Різдва Art People.Space запрошує в арт-подорож до яскравого казкового Парижу. Організатори туру проведуть усіх бажаючих через різні епохи та напрямки від Античності до Сучасного мистецтва, ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **