Наверх
Меню
Меню
Интервью
04/12
Проект Тамари і Олександра Бабак "Zoo Antropo" на IX форумі Art-Kyiv Contemporary 2014
Babak 22.jpg
Babak 22.jpg
Babak 7.jpg
Babak 7.jpg
Babak 9.jpg
Babak 9.jpg
Babak 16.jpg
Babak 16.jpg
Babak 19.jpg
Babak 19.jpg
Babak 23.jpg
Babak 23.jpg
Babak 24.jpg
Babak 24.jpg
Babak 22.jpg
Babak 7.jpg
Babak 9.jpg
Babak 16.jpg
Babak 19.jpg
Babak 23.jpg
Babak 24.jpg

Проект Тамари і Олександра Бабак "Zoo Antropo" на IX форумі Art-Kyiv Contemporary 2014

З родиною Бабак, Тамарою та Олександром, знаними українськими митцями, ми зустрілися на IX форумі Art-Kyiv  Contemporary 2014. Познайомив нас наш друг і улюблений майстер, художник-кераміст Гія Міміношвілі.

На форумi Art-Kyiv Contemporary цього року Тамара і Олександр виставили роботи з металу, першоджерелом для яких стали  скульптури з лози, які ще до цього робила Тамара.  

Митці продовжують пошук художньої мови для висловлювань на тему руху від тваринного до людяного. Формуючи об‘єми своїх скульптур простими площинами, вони намагаються знайти той баланс, ту межу, що відділяє людину від тварини. Простота форм підкреслюється лаконічністю кольору – співавтором цього проекту став відомий український художник, майстер монохромного  живопису Тиберій Сільваші.

Ці дві творчі постаті є єдиними в своєму світогляді, в своїх взаєминах. Майже кожен свій вислів Олександр починав, наголошуючи: «Цю тему почала Тамара… Це була ідея Тамари». І взагалі – «все це для Тамари робиться». 

Це продовження проекту Zoo Antropo? Яка його концепція? Які задачі Ви ставили перед собою?

Так, це розширений проект Zoo Antropo, створений за участі трьох: Олександра Бабака, Тамари Бабак і Тиберія Сільваші.
Я думаю, що розподіл: твариннi iнстинкти чи якась людяність — це досить умовно. Саме в невизначеності, в хиткому балансуванні між  Zoo та Antropo мені бачиться природа цих речей.

В цих роботах я відштовхувався  від iдеi, закладеноi в Тамариних плетених з лози об'єктах. Її роботи дуже важко якось однозначно охарактеризувати: десь людиноподібні, десь зооморфні. Тамара називає їх постаті. Я вирішив об'єднати всі ці об'єкти єдиним стилістичним рішенням, єдиними вихідними параметрами. По-перше, всі вони виконані з металу, по-друге, трансформуються в об'єми з однієї площини. Власне кажучи, кожна з них, розпрямляючись, знову набуває своїх вихідних даних - це лист  металу, пропорційний формату А4. Пiдказкою цьому є рухомi з'єднання сегментiв.

У Вас є дуже різні твори. Ви завжди в пошуку нових матеріалів, технік, форм. З якою метою Ви це робите?

Я, мабуть, дуже неправильно ставлюся до мистецтва з комерційної точки зору. Я більше граюсь, але граюсь серйозно. Менi здається, що творча людина не мусить зациклюватись на якомусь здобутку, який раптом отримав схвалення, або якicь фiнансовi дивiденди. Дуже сумно дивитись на таку творчiсть – все передбачувано, iде тираж.

Всі свої проекти Ви будуєте на якихось спогадах, у Вас велика внутрішня пам'ять. На яких спогадах будується цей проект?

Цей проект – присвята творчостi Тамари. Першим було ii слово, вона сформувала iдею. Та, взагалi, я не проти, щоб цей проект сприймався з точки зору простоi рацiональноi форми. Простота i вiдкидання зайвого - це мое кредо. Я так живу і так працюю.



Але починаєте Ви все ж таки з дрібницями, якимись подробицями?

Так, часто все починаеться з безлiчi спокусливих дрiбниць, вiд яких згодом дуже приємно позбавлятися.

Скажіть, будь ласка, хто вибирав кольори і чому саме такі?



З непофарбованим металом я працював в пректi «Паркан» (стадо залiзних корiв).Тепер метал задумали пофарбувати. I вже Тиберiй вирiшував, якi кольори мусять бути. Тиберiй програмно працює з кольором на об'ємi, власне, тому ми і запросили його до участi в проектi.

Чи накладає матеріал якісь відтінки на сприйняття форми? Все починалося з лози, але ж з лози — тепле, затишне, домашнє, округле. А метал дає зовсім інше — холодне, войовниче, загартоване.

Тамара Бабак. Навіть фарба вже накладає свої відтінки. Ось Олександр після паперових макетів зробив варіанти з фанери, то вони вже були зовсім інші. Матеріал завжди накладає свій відбиток. Виходить зовсім інша річ.

  

Коли Ви починаєте роботу, Ви вже знаєте, в якому матеріалі будете працювати?

 Тут я виходив з того, що повинна бути площина, тобто це може бути і фанера, і папiр. Папiр це дуже цiкаво для такого плану робiт. Та цей проект розрахований для експонування пiд вiдкритим небом, тому метал.
У Вас є робота в кераміці, зроблена в Опішні в 2000 році. Це теж пов'язано з землею, з тяжінням до неї?

Мене якось запросили на керамічний пленер в Опішню, і я там зробив цю роботу з шамоту. Це також присвята Тамариній творчості. 

  

Ваше відношення до кераміки як до сучасного матеріалу? Зараз є деякі керамічні речі, які можна впевнено назвати contemporary art. Але ж у нас залишилося відношення до кераміки на рівні глечика.

Я дуже люблю, коли в роботi вiдчувається база. Коли є наслiдування I бачиш, чому саме таке рiшення. Тут саме комплiмент Гii Мiмiношвiлi. Вiн робить суперсучаснi речi, але цей зв'язок з першопричиною не губиться. Це не поверхове наслiдування форми, а реконструкцiя iдеi. Його речi простi, мудрi, чеснi. Серед моiх улюблених керамiстiв також Олена Бланк,Сергiй Радько,Неллi Iсупова.
Старi  музейнi речi в Опiшнi  дуже високого рiвня. Аналiзуючи форми деяких експонатiв, я пробував щось додати або вiдкинути – це не працює, настiльки вивiренi часом пропорцii, плюс неймовiрне орнаментальне наповнення – поряд з тонкою, проведеною як голкою лiнiєю, раптом широченний мазок – це неперевершено!

Гия Миминошвили і Олександр Бабак

Я б хотіла Вас спитати про майбутні плани. Чим будете займатися після цього проекту?

Природньо, пiсля залiза хочеться зайнятися живописом, хочеться малювати з натури. Я це дуже люблю, намагаюсь писати швидко, щоб не втратити цей нерв - заради чого обрав саме цей мотив і в цю хвилину. Словом – з натури. І писати, як пишеться.

Ви працюєте з натури у себе в маєтку? В Великому Перевозі?

Так, але краще про маєток розкаже Тамара. Це зараз її парафія… (сміється).

Галина Браіловська і Тамара Бабак

Тамара, це дуже цікаво. Ми знаємо, що Ви там приймаєте художників, проводите групові пленери. Саме про це йде мова?

Так, наш маєток вже не один рік гостинно приймає українських художників. В 2010 році ми з Юрієм Осламовським (нашим співзасновником) створили постійно діючу резиденцію в селі Великий Перевіз (Полтавська область). Це історичні місця. Село Великий Перевіз пригадується з ХVІІ сторіччя (там стояли козацькі сотні). Перевіз називається тому, що через річку Псьол був паром і працювала переправа. Воно знаходиться в 14 кілометрах від Сорочинець, в 30 кілометрах від Диканьки, в 25 кілометрах від села Василівка (родинне помiстя Гоголь-Яновських). Це Гоголівські місця, найчарiвнiшi украiнськi краевиди.

У нас там відремонтована старовинна хата, сучасний будинок і майстерня. Зараз будуємо офортну майстерню. Ми вирішили, що не тільки живописці мають до нас приїздити, а й графіки, тому й виникла необхідність в графічній майстерні. 

Олександр Бабак і Гія Міміношвілі

Робота над резиденцiею для мене як створення живописного твору. Моя картина ще не закiнчена. Дивлюсь – ще необхiдно побудувати пiч для керамiки, зробити музей старожитностей (в мене iх багато назбиралось).

В 30-х роках минулого сторіччя в наших краях працювали брати Кричевські. Федір Кричевський якийсь час жив в селі Шишаки, а Василь Кричевський приїздив в село Великий Перевіз, малював пейзажi. Один з них ми знайшли в експозицii Нацiонального художнього музею. В 60-70-ті роки в Великий Перевіз приїздили студенти-художники на практику. Тобто ми проводимо зараз велику працю по відновленню традицій творчої співпраці українських художників в Великому Перевозі. 

комментарии
ТОП Интервью
17/09

Митці Микола та Марина Соколови.  Інтервюер: Дана Пінчевська   Д. П.: Вітаю вас з майстерні відомих київських митців, — художника Миколи Соколова та його дружини, Марини.  М. ...

Календарь
21/10

Dymchuk Gallery представляє проект «OLE!» відомого художника Леся Подерв’янського. До проєкту увійшли 8 живописних робіт з циклу «Корида», написаних автором протягом останнього ...

ФОРМА ОБРАТНОЙ СВЯЗИ
Проверочный код *
Восстановить пароль
Для восстановления пароля введите адрес электронной почты, указанный Вами при регистрации. Вам будет отправлено письмо с дальнейшими рекомендациями.
Если у Вас возникли вопросы, свяжитесь с нами по телефону: 044-331-51-21
Авторизация
Регистрация
* Обязательно для регистрации на ресурсе
** Обязательно для выставления лотов
Пароль должен иметь длину не менее шести знаков; содержать комбинацию как минимум из трех указанных ниже знаков: прописные буквы, строчные буквы, цифры, знаки препинания; не должен содержать имени пользователя или экранного имени.
Проверочный код
правила ресурса *
условия аукциона **